Men…(!!)..han skulle ju leva för evigt!

Jag trodde stora E skojade när hon kom till mig i köket och sa att de sa att Michael Jackson är död säger dom på TV. Hon gillar honom eftersom JAG gillar honom 🙂 och hon som tycker om läskiga saker är förtjust i Thriller-videon bl.a.

MJ

Tyvärr var det ju sant och så himla himla sorgligt. Hela hans liv har, i mina ögon, varit sorgligt, MEN vilken artist!! Jag upptäckte honom rätt sent, när jag var 16 år dvs 1987 för då fick jag fribiljetter till hans första (utav 2) konsert på Eriksberg i Göteborg utav min morbror som då jobbade som ljustekniker på stora konserter. Jag hade innan dess varit sval i mitt gillande men detn konserten fick mig TOTALT SÅLD. Den var så otroligt fantastiskt bra!! Såpass såld blev jag så att jag och min kill-kompis som också såg första konserten gick dit dagen efter också. Vi hade inga biljetter men köpte några utanför för typ 700:- styck. Det var mycket pengar för en 16 åring 1987 kan jag säga men så värt det.

Efter den konserten tog vi oss till Hotel Europa där MJ bodde och inväntade hans lilla minibuss som till slut kom till baksidan av hotellet och jag fick då, hängandes på en av hans livvakter (ja jag vet jag skäms i efterhand men då var man nästan hysterisk) ihop med kill-kompisen (som skämdes ännu mer efteråt), se honom på en meters avstånd. Vi tyckte det var det mest fantastiska vi varit med om 🙂 att se honom så nära & han log och gjorde en hälsning till oss som var där, bara ungefär 10 stycken var vi som fattade att det var på BAKSIDAN av hotellet man skulle stå inte framsidan där hundratals andra var….

Jag har en pärm i källaren där jag samlade massa utklipp, konsertbiljetter mm om MJ så under några år var jag verkligen ett stort fan.  Under senare år har jag inte varit så jätteimponerad av det han gjort dock men jag blev uppriktigt ledsen (inklusive tårar i ögonen) när de sa att han är död. Stackars människa som aldrig fick leva ett normalt liv och stackars hans barn nu. Det kom så oväntat detta (fast kanske inte för dem som kände honom, han har kanske inte varit helt frisk på senare år?). Man får i alla fall vara glad för alla bra och fina låtar han lämnat efter sig. Tack MJ och ha det bra i himlen, där är du iaf fri!! R.I P

3 svar to “Men…(!!)..han skulle ju leva för evigt!”

  1. Ingela la la Says:

    Visst är det konstigt att en sån som han är död? Jag blev oxå chockad…

    Klart att du ska åka med oss!
    Blir kul att ses lite på fredagen med, för du skulle väl med om jag har fattat det hela rätt?
    Kram

  2. Katti Says:

    Visst är det tragiskt!
    Jag fick veta det igår kväll under konserten, då sa trummisen plötsligt att Michel Jackson är död, och sen bara fortsatte dom spela, så jag trodde inte på det då. Men sen fick jag veta det av barnvakten när vi kom hem.
    Trist är det i vilket fall.

  3. Kickan Says:

    Ja visst är det svårt att fatta att han är död ? Han är ju en legend och kommer för alltid att vara.
    Nu är det bara en vecka kvar tills vi träffas – inte klokt att det snart är dags !
    HA det gott 😉

Kommentera

