Värmeslag?

Jag har varit så otroligt trött på kvällarna så jag har varken orkat gå mina kvällspromenader eller blogga. Jag har nu smällt i mig ett halvt paket Lakrisal för jag tror jag får i mig för lite salt och därmed inte tar upp vätskan jag dricker i kroppen som man ska. Känner mig totalt uttorkad och matt stundtals.

Lördagens träff blev lyckad även om det bara blev jag och lilla E och en annan mamma och hennes son som rest hit från Lund, till slut. De 3 andra som skulle kommit fick ställa in på grund av sjukdom och en av dem hade tagit fel på helg …. Hur som helst så är E´s son V och lilla E jämngamla så de hade jättekul ihop i parken och på Liseberg (bilder kommer men jag glömde fråga E om jag fick lägga ut dem så jag avvaktar hennes svar på det..). Vi hade en MYCKET varm och MYCKET trevlig dag ihop. M och stora E stod inte ut att vara i stan så de åkte ut och badade hela dagen istället.

Igår så var vi och badade hela familjen och sedan en sväng till det underbart svala IKEA, jag ville knappt gå därifrån 😉 Fick även köpt nya sandaler till lilla E då det enda som växer på min lillplutt är fötterna.

strandbarn1

strandebba

stranderic

Själv hade jag hoppats hitta en fin kuvertväska eller liten handväska till galan som är nu på lördag. Oiiiii att det är så snart nu!?! Jag är lite nervös  (typiskt mig, att oroa mig för om min klädsel, hår, skor, sminkning inte skall duga..) men ser såklart allra mest fram emot det big time!! Skall redan på fredagen ha date med några av tjejerna som skall med på galan. Ser fram SÅ mycket emot att träffa er och alla andra, speciellt då de vars bloggar jag följer i stort sett dagligdags!

Avslutar med en bild på min Rosenskära som blommar helt hysteriskt nu! Den är så fin och drar till sig massr med gulliga & ulliga humlor 🙂 Stora E hittade en död humla igår som hon klappar hela tiden och har lagt i enhjärtformad liten ask … Mina krasse som var anfallna totalt av bladlöss gick inte att rädda 😦 dom är nu borta 😦

 

rosenskära

Måtste förresten dela med mig av kalabaliken som blev inatt. Plötsligt började lilla E vråla och gråta att -”jag vill vara med maaaammma” gång på gång tills jag ruast in till honom. Han fortsatte vråla samma sak igen & igen. När jag tog upp honom insåg jag att han satt fast med fingret i sitt gosedjurs rosett. Det hade virat sig STENHÅRT runt hans lilal finger och halva fingret var blått & helt svullet. Jag vrålade till sovande M att hämta en sax för jag fick verkligen inte loss honom. M kom snabbt tack och lov så vi fick kliptt loss lillgubben. AJ vad ont det måste gjort! Fattar inte hur han snott in sig så?! Att han inte skrek AJ sitället för att han ville vara med mig? Ja ja, den pojken är lite knepig ibland 🙂 Fingret sitter iaf kvar och han var glad igen imorse 😉

7 svar to “Värmeslag?”

  1. Ingela la la Says:

    Jag jobbade igår och det var HELT OK, svalt och skönt 😉

    Det ska bli jättekul att ses, både på fredag och lördag 🙂 Dessutom kommer vi vara skitsnygga, i varje fall om jag jämnför mig hur jag ser ut just nu och det är ju det jag utgår ifrån *skrattar*

    Kram

  2. Popprinsessan Says:

    Men stackars lilla E! Ja, ibland kan man undra hur de lyckas? Förresten, ser ut om om L och stora E har likadana baddräkter 🙂

    Det ska bli jättekul att träffas på fredag och jag tror att alla är lika oroliga över hur vi kommer att se ut. Det är väl det där kvinnliga med att man tror att alla ska döma en för det ena eller det andra. Vi måste helt enkelt försöka komma över det där!

    Kul att er träff blev lyckad trots att ni inte var så många!

  3. Katti Says:

    Men oj vad det kan hända grejer när man sover!

    Och snart är det fredag, just nu ser jag nästan mer fram emot fredag än lördag:-)

    Kram!

  4. Wojtan Says:

    Hej

    Jag önskar så att jag kunde vara med er redan på fredagen!
    Vi får ta fler träffar efter galan så jag hinner prata lite med er.

    Kram

  5. ia Says:

    Hej vännen!

    Jag är oxå nervös…på gränsen till nervsammanbrott 🙂
    Det mesta har gått fel & jag som redan är vimsig i kalufsen
    har typ fått kortslutning i maskineriet…
    Men men det är förhoppningsvis ok tills helgen är här!
    Kramar i massor!

  6. jezza Says:

    Hej gumman!!
    Vilka härliga badbilder 😀
    Jag förstår att du är trött, värmen tar verkligen på krafterna!!!

    Hihi jag känner mig oxå liiiiite nervig inför lördag, provade klänningen idag igen och kände mig inte alls så nöjd som häromdagen *hm* 😉
    Det blir säkert super bra och jag är övertygad om att det kommer bli en super ROLIG kväll!!!!
    Det ska bli så himla roligt att få träffas!!

    Sköt om dig!!

    KRAMAR!
    //Jessica

  7. Elin Says:

    Vilka härliga bilder! Vad kul att gå på gala, det är inte varje dag man gör det 🙂

Kommentera

