Väsklycka, fot-tortyr och fläck-elände

Jag fick en uppenbarelse inatt om att jag kanske plötsligt visste var min silverväska kunde ligga någonstans. Trodde först att jag hade gett bort den till min systerdotter men hon nekade ihärdigt till att ha tagit emot en sådan 😉 , tänkte då att jag måste ha slängt den men som sagt nu är den funnen och jag har ett galaproblem mindre! Det är en väska som absolut får följa med till galan och matchar kläderna dessutom. Efter att ha krälat omkring i vårt allt annat än välstädade källarförråd så hittade jag den 🙂 🙂 Att man kan bli så glad för en väska…

Just nu går jag omkring i 8  centimeter höga (eller vad det nu är..) klackskor. Det är INTE skönt men himla snyggt. Måste öva lite så jag slipper se ut som en skitnödig struts på galan. Senare skall jag prova de svarta ballerinaskorna jag köpte häromveckan på rea (men de var inte billiga för det…). Slängde tyvärr kvittot på dem för när jag kom hem så var vänsterskon ok, den var ju troligen välprovad och lite uttöjd redan i affären, men högerskon klämmer värre än värst, och dom skorna har jag tänkt att ha på galan när jag inte står ut i högklackat mer ju 😦 , igår kväll stoppade jag fuktigt tidningspapper hårt i dem i hopp om att de skall ha töjts ut lite till idag, de är ju i skinn så det borde funka hoppas jag. Annars tycker jag nästan att barfotadans är den bästa dansen 🙂 får köra på det om det kniper. Hatar skoskav och fotvärk och sånt så då är jag hellre barfota!

Studentebba 063

Här ovan ser ni en fin Vila-klänning som jag köpte för ett par veckor sedan. Den har jag nu, efter bara ett fåtal användningar, lyckats få flera fettfläckar på, varav en rätt stor. Vet inte vart de kommer ifrån men idag har jag i alla fall lytt min mammas råd att köpa galltvål. Jag har hört många som rekommenderar det men aldrig provat men nu hmm hmm, nu skall de där fläckarna bort! Vet någon hur man får bort tuggummi f.ö? Jag har redan prövat att ha lilla E´s shorts i frysen men det gick ändå inte att få bort, bara lite av det. Han satte sig på ett tuggummi på stranden häromdagen.

Ikväll ser jag fram emot ett nytt avsnitt av Morden i Midsomer och lite lugn utan man (han är i Stockholm sista två dagarna, nästa vecka börjar hans semester, inte min…) och med sovandes barn 🙂 Måste ta en kall dusch också, är konstant klibbig känner jag!

4 svar to “Väsklycka, fot-tortyr och fläck-elände”

  1. Rebecca Says:

    Gött att du hittade väskan. Jag har några världsproblem som jag måste reda ut till galan. Jag vill ju ta foton, fina sådana under kvällen men att släpa på min bigbouta systemare förstör outfiten en hel del. Dessutom har jag nagelproblem, kan inte riktigt bestämma färg. Jätte problem eller hur?

    Ska bli riktigt roligt att träffas och om jag förstått det rätt kommer vi träffas redan på fredag!

    Varma kramar

  2. Popprinsessan Says:

    En skitnödig struts – ha ha ha!!!
    Detta påminner mig om att jag kanske också borde gå lite i mina skor. Visserligen väldigt sköna, mina bröllopsskor som jag färgat, men ändå.. fötterna kan ju svullna en del av värmen.

    Tror också att det blir barfota när de klämmer för mycket 😀

  3. Ingela la la Says:

    Hahahahhah, skitnödig stuts, gud så rolig du är!!
    Tänk dig när vi kommer där på led.. som ett gäng skitnödiga strutsar 😉 Det kommer bli en syn för gudarna (och övriga gäster..)

    Bra att du hittade väskan! Jag har inte riktigt bestämt mig än för huruvida jag ska ha någon väska.. jag tycker liksom inte om att gå och släpa på väskor men det kan ju vara bra att ha liksom.

  4. Tess Says:

    Bra att du hittade väskan! Och klänningen var superfin=)
    Har inga bra husmorstips då det gäller tuggummmi. Har bara hört om den supereffektiva frysen;)
    Kram

Kommentera

