Svåra val här ;-)

Jag använder aldrig läppstift nästan men på gala måste man väl ha det? 😉 Jag vet ju inte ens vilken färg jag bör ha. Min kläder går i svart, silver & smyckena delvis i rosa så det får väl bli ett rosa då. Jag med rosa läppstift?!? Låter groteskt spännande och konstigt men det blir säkert fint..eller så tar jag bara vanligt läppglans istället.

Sedan…vad skall jag köpa för mousserande vin att dricka under ”förfesten”/piffningen med de andra tjejerna? Jag går på rasten idag till systemet och det lutar åt Freixnet, Chapel Hill eller gamla hederliga Asti Cinzano. Annars är jag en Xiderfantast, eller alkoläsk som det nog mer riktigt borde kallas. Öl och Xider är min grej, är inte så jätteförtjust i vin men vitt och mousserande går helt klart ner 🙂

Det är så trist att se väderleksrapporterna för veckan som kommer. Redan lördag sjunker temperaturen ner till 20 grader (vilket fortfarande är helt ok!), men måndag står det 15 grader och mulet/regn. Det är ju då de flesta börjar sina semestrar. Så även 3/4 av min familj. Så typiskt! Jag jobbar en vecka till så hoppas iaf att det där lågtrycket hinner försvinna innan dess!

Jag kollar nästan alltid på en dansk vädersajt istället för SMHI, fick tips om att den ger mer korrekta prognoser än SMHI och det stämmer..

väder

 Jag har f.ö röda gräsallergi-ögon, ont i både mensmagen och den vanliga samt grav PMS…det låter väl som ett bra häslotillstånd inför värsta partyhelgen? 😉 Ja, ja, jag har i alla fall besämt mig för att IMORGON; då mår jag topp!!!

Varma (för att inte säga svettiga..) kramar till er alla denna torsdag!!

6 svar to “Svåra val här ;-)”

  1. Popprinsessan Says:

    Ta läppglans om du trivs bäst med det!! Annars kanske ett läppstift som det inte är så mycket färg i, jag tycker bara att det ska framhäva munnen lite, inte lysa av färg. Om man inte ser ut som Gwen Stefani, för hon passar i sitt lysande röda tycker jag 🙂

    Ang dricka, så är detta kanske för sent, men ta något du gillar! Asti brukar gå ner tycker jag 🙂 Och så kör på dina Xider. Tror inte att vi kommer att hinna dricka så mycket.

    Håller tummarna att magarna (:-)) känns bättre imorgon!

  2. Ingela la la Says:

    Drick det du vill! Det du tycker är gott.
    Mitt tillstånd är ungefär som hos dig.. men kul ska vi ha ändå. Jag har dessutom en liten teori…
    Det ska mås lite smådjävligt för att vi ska uppskatta det ännu mer på lördag. =) Så MÅSTE det vara 😉

  3. alexandra Says:

    OH s´ka bli så kul på lördag….
    Jag ska bara använda läppglans eftersom jag inte trivs med läppstift.
    kram

  4. Ingela la la Says:

    Nej, jag har inte köpt en ny klänning 😉 Jag har inte blivit helt tossig…. Jag har dessutom inte så mycket pengar kvar att jag skulle kunna om jag hade velat 😦 Jag ska flörta lite med mannen sen *skrattar*
    Glömde skriva att läppglans går minst lika bra. Tycker jag!

    Kram

  5. Katti Says:

    Ta det lugnt Louise!
    Allt ordnar sig, sminkningen har jag ju lovat att hjälpa dig med!
    Marie är oxå en hejare på att sminka sig och andra, vi hade en sminksession hemma hos mig häromkvällen och sminbkade varandra, det var kul!
    Ta ett läppglans istället för läppstift, passar bättre nu på sommaren, och är behagligare än läppstift att bära. Jag har några färger som du kan välja mellan oxå. Jag har med mig en hel verktygslåda med smink:-)

    Magen och den illa pms:en kommer du att glömma, annars tar du en ipren, det hjälper bra. Annars tar du en dexofen om du har.

    Många kramar så ses vi senare!

  6. Katti Says:

    Det blev mycket annars på slutet….

Kommentera

