Nästan lite svårt att sammanfatta…

…men det var en ytterst trevlig helg!

På fredagen mötte jag upp med Katti, Ia, Christel, Ingela, Rebecka och Marie. Vi åt middag på SoHo i centrala Göteborg, sedan blev det en ganska tidig kväll för att vila upp sig för dagen med stort D 🙂

Marie, Katti och Ingela på SoHosoho3

Mammabloggalan började redan kl 11 på lördagen med utställare, föredrag, kul 3-kamp, skönhetsbehandlingar mm. Jag gick på en föreläsning om Internetsäkerhet och en utav Johanna Toftby från Tv-serien ”Ensam mamma söker” . Den sistnämndas föreläsning var jättebra, följde aldrig serien hon var med i men fick nu bra koll på henne 🙂  Vi blev serverade en jättegod pajlunch (inte vilka pajer som helst!) och lite senare en fantastisk fruktbuffé. Jag grämer mig för att jag inte var snabb nog att beställa tid för sminkning och håruppsättning. Ni som känner mig vet ju att jag inte är den mest glamorösa tjejen i världen 😉 

Skall jag gå nästa år igen så skall jag absolut beställa tid för dessa två saker samt boka ett rum även om galan är i Göteborg då med. Nu kamperade jag ihop med snälla Ia och Ingela under ”piff-stadiet” (tack!). Vi drack lite bubbel och svettades som grisar i värmen, vi hade jättetrevligt! Rebecka hjälpte mig med sminkningen (tack!) och mitt hår fixades med gemensamma krafter och blev helt ok.

Vi fick massor med saker från sponsorerna, hade inte alls räknat med det så det var en kul överraskning. Sedan kunde man under dagen / kvällen vinna massa olika produkter men det lyckades inte jag med.  

Detta är bara en liten del av det vi fick…! goddibag2

Min egen privata sponsor var min kompis L som lånat ut både klänning, sjal, örhängen och skor till mig, så himla snällt och allt blev så fint på! Halsbandet lånade jag av mamma. Tyvärr tog jag inte så mycket bilder och min kamera verkar ha tagit sin sista bild någonsin igår, söndag, faktiskt för nu vill den inte alls ta bilder och de jag tog i lördags tycker jag blev lite suddiga, men jag slänger in dem här i alla fall! Kanske får jag bilder från de andra tjejerna som jag kan lägga in senare. Jag tog aldrig något på mig själv där man ser hela mig ens…

De tre fantastiska tjejerna som arrangerade det hela, tyvärr lite suddiga 😦  Det är iaf Annika, Åsa och Sessan&prinsessan

gala2

Rebecka, Ingela och Ia med ännu mer ”goodiebags”gala1

Ingela, jag och Popprinsessan, redo för gala!gala4

Ia och Rebeckagala 3

Katti, Ingela och Marie, SÅ fina!!gala5

Kvällen började med Awardutdelning (grattis alla vinnare!!) och sedan var det en otroligt fin och välkomponerad 3-rätters middag med gott vin till. Under senare delen av middagen underhölls vi av en jätterolig stand-up-kille så magmusklerna fick motioneras en hel del 🙂 Efter det blev det lite dans men jag var ganska trött då, middagen var slut först kl 24! så jag och Frida.G tog nöjda, glada och trötta en nattbuss till stan strax efter 1.

♥Så sammanfattningvis kan jag bara säg tack till ”mitt gäng” och TACK till arrangörerna♥

7 svar to “Nästan lite svårt att sammanfatta…”

  1. ia Says:

    Hej Vännen!
    Tack för en underbar helg!
    Har operation uppvilan här hemma…
    kram
    ia

  2. Marie Says:

    Vad underbart med dessa fina bilder på oss. Vi är så vackra hela goa gänget 🙂

    Kramisar
    /Marie

  3. Wojtan Says:

    Hej gumman

    TUSEN TACK själv för att du kom och för den ljuvliga bubbelflaskan. Passar ju perfekt till mig 🙂

    Kram från mig

  4. Ingela la la Says:

    Visst är det lit4 svårt att sammanfatta!? Det hände ju så mycket. Fina bilder och visst hade vi skoj!

    Kram

  5. undermolnen Says:

    Vilka pinglor=) Jättefin var du! Var inne på en annan blogg igår som hade bilder från galan, http://bambi.blogg.se och det ser ju supertrevligt ut!
    Kram Tess.

  6. Popprinsessan Says:

    Jag tycker att det är svårt att försöka förklara och berätta för andra (som inte var med) hur vi har haft det! Det var ju liksom så bra!

    Hur var det på Liseberg?

  7. towe Says:

    Ja visst var han rolig! Ville nästan ta med mig honom hem 😉

    Och du blev ju jättefin när du fixade allting själv. Skulle jag aldrig ha klarat av. Tack för en liten pratstund inne hos sminköserna och hoppas att man ses igen till nästa års gala.

Kommentera

