Ingen kamera men ändå…

Det var verkligen inte en käck tid att lägga av på…preciiiis innan vi skall iväg på semester. Får se om M hinner fixa en ny, annars får vi köra på hemska engångskameror 😦

Igår målade M om vårt sovrum. Vi har bott i vår hyresrätt i 4 år och har nu målat om alla rum. Hyresbolaget är inte direkt generösa så man får göra det man vill själv. De gjorde iofs, efter 4 års tjat, om hallen i våras för oss då tapeten där var i katastrofskick men resten gör vi själva. Istället för en grådaskigt vit tapet så är sovrummet nu ljusgult. Då rummet är rätt mörkt i sig så känns det som en stor och underbar förändring. Man blir gladare när man kommer in i rummet och när man vaknar. Lite sol inne liksom 🙂

Vi har också bytt ut våra bruna Billybokhyllor i vardagsrummet till vita med glasdörrar, sådan som på bilden nedan här, två sådana i rad har vi nu. Vi trodde väl aldrig att vi frivilligt skulle köpa vita Billybokhyllor (känns 80-tal 😉 ) men det blev väldigt väldigt fint tycker vi. Vi har ett mycket stort vardagsrum och den del där bokhyllorna står är den mörkaste så detta ljusade upp enormt mycket och det ser så mycket mer städat och fint ut när man har glasdörrar på! Alla M´s hundratals CD skivor har vi tagit bort. Dom skall han ”arkivera” och ladda in/över sina favoritskivor till vår NAS/Squeezebox. Då behöver man inte CD-skivorna längre. Jag vill så gärna visa före/efterbilder men efterbilder går inte som sagt, då kameran la av precis när jag hunnit ta bild på de gamla hyllorna för att lägga ut dem på Blocket. Ni får föreställa er själva med hjälp av bilderna nedan hur det kan ha blivit 😉

Före

bokhylla billy

Efterså står 2 sådana här där istället..

Billy Byom

Vi köpte även detta fina skoskåp till hallen.

skosåp ikea Skär

Lotta på Lisberg i måndags med 80-talstema var jättebra. Både stora E och jag var mycket nöjda även om det var lite regnigt till och från. Vet man vart man skall titta så kan man faktiskt se oss på TV men det går väldigt fort förbi oss 🙂

På lördag åker vi till Danmark. Skall bli så härligt! ”Bara” 3 dagar kvar att jobba nu, sedan 2 veckor ledigt alltså 🙂

Ikväll skall jag på afterwork, hoppas solen håller sig framme som den gör nu, men det är en del moln också. Jag vaknade inatt och trodde att det smälldes en bomb utanför men det var åska med stort Å och absolut skyfall. Det dundrade i mer än en halvtimme. Jag tycker det är jättemysigt med sådant väder så länge jag befinner mig på säker plats, vilket jag ju gjorde inatt. Väl på jobbet imorse fick jag starta om servrar och allt möjligt då de slagits ut inatt pga vädret. Tack och lov fick jag efter lite hjälp igång allt igen!

Ha en trevlig onsdag!

Kommentera

