Hårdrock i blodet?

Jadå, detta är min 7 åriga dotters stora favorit just nu! Hon kan inte få nog av den.. Undrar om hårdrocks-gillande är ärftligt?! Min farbror Pär var med i ett relativt framgångsrikt hårdrocksband, EF Band , på 70-80 talet så jag är sedan barnsben van vid hårdrock och jag gillar det lika mycket som jag gillar pop och vanlig rock. Kul att stora E är så förtjust nu med 🙂 Igår när M frågade vad hon ville göra den trista regniga dag det var så ville hon stanna inne och spela spel hela dagen och lyssna på hårdrock 🙂 och hon fick sin vilja igenom.

EF

EF2

Min storasyster blev under tonåren på 80-talet en sann hårdrocksbrud inklusive rätt kläder, tuperat hår och hård sminkning, hennes kille (som hon än idag är ihop med) hade också långt hår, dom var/är ett fint par ♥. Hon gick ett tag i samma klass som Joacim Cans (Hammerfall) och umgicks en del med mer eller mindre kända svenska hårdrocksprofiler. Själv var jag lite ”mesigare” och visade inte med min stil att jag var hårdrockare 😉

Min farbror jobbade även på Scandinavium och fixade ofta biljetter till oss till olika konserter, den första jag fick lov att gå på själv med en kompis var Twisted Sisters då jag var runt 15 år. Vi fick till och med backstage-pass men vi vågade oss inte bak dit för de såg ju så hemska ut i bandet 🙂 Att missa en sådan grej? Ja ja, man var ju bara barnet nästan.

Det var tider det! (nu låter jag som en gammal tant…) Stora E verkar, precis som jag, ha en väldigt bred musiksmak då vi kan dansa ihjäl oss till europop/techno för att i nästa stund headbanga ihop till värsta hårdrocken 😉 sådan moder sådan dotter !!

Nu får jag snart gå hem från jobbet, det har varit väldigt lugnt och trist idag så det är jag glad för.

3 svar to “Hårdrock i blodet?”

  1. Popprinsessan Says:

    Ha ha det låter precis som jag! Jag är också ”allätare” när det gäller musik och kan älska en viss låt inom en genre. Som jag skrivit i min blogg någon gång så tror jag nästan att jag varit hårdrockssångare (märk väl SÅNGARE) i ett tidigare liv! Det är ju så grymt bra musik!!

    Shit vad trist att nu i vuxen ålder inse att man missat en backstagekväll med Twisted!!!

    Hoppas att ni får det bra i Sthl, by the way. Vi missar ju varandra, eftersom jag intar din stad på lör 🙂

  2. undermolnen Says:

    Aaaah, man ska inte klandra sig själv för missade chanser som tonåring;) De ser ju faktiskt lite läskiga ut! Jag gillar att man bjuder barnen på varierad musik och att de får tillfälle att upptäcka vad de själva gillar.
    Kram

  3. Ingela la la Says:

    Vlken miss!! Fast det kunde du ju inte veta då 😉
    Jag gillar oxå lite hårdrock och lite slager och lite… ja, lite av varje.

    Hoppas att ni får det jättekul i Sthlm nu! Jag ska träffa Katti och Marie med familjer i morgon, det ska bli skoj!

    Apropå mattan, låna om du kan för att se om du gillar den..

    Kram

Kommentera

