Söndag, hemresedag

På morgonen möttes vi av en liten present från Katti & co´s katter. En liten död mus mitt på köksmattan🙂 Ingen i familjen vågade röra den, knappt jag heller men jag gjorde det ändå. Tog den i lite papper och återförde den till skogen.

Här ses M & lilla E mysa med en av katterna, dom var väldigt kärvänliga och fina! M kallas ibland kattkungen, han kan låta precis som en katt, är uppvuxen med katt och de dras alltid till honom.

Stockholm 134

En väldigt nöjd katt!

sprinkler

På söndag förmiddag städade vi huset medans barnen badade pool och hoppade studsmatta. Vi packade bilen och åkte söderut. Vi stannade i Hagaparken för att gå på Fjärilshuset och för att promenera i parken (det var jättefint väder) och bl.a titta på Hagaslottet som Victoria och Daniel skall flytta in i när de gift sig nästa år. Vi passade på att stå lite på deras blivande farstukvist🙂 det lär ju inte gå om mindre än ett år.

Efter det blev det lunch på Max innan en hemresa med två barn som flamsade & tjattrade i typ 50 mil. M och jag var helt slut i öron och huvud efter bara halva vägen..suck..

Det fanns inte bara fjärilar i Fjärilshuset i Hagaparken utan karpar som man fick klappa med..

Stockholm 145

Japp, här skall de bo🙂

Stockholm 162

Speedad unge utanför Max i Solna…

Stockholm 170

Nu skall jag dricka te och spela Försvunna diamanten med stora E. Idag har M varit redig pappa och aktiverat sig och barnen med två käcka aktiviteter, först fick de inspiration från programmet Philofix till att göra egna badbomber, så de gick iväg och köpte alla ingredienser som rosenblad, bikarbonat mm, de blev fina som ni ser här nedan, sedan hade de även gjort chokladbollar. Jag skall trycka i mig ett par sådana till teet tror jag🙂

De käcka hemmagjorda badbomberna (ser mer ut som något ätbart..)

blåbär 005

2 svar to “Söndag, hemresedag”

  1. Ingela la la Says:

    Egna badbomber!! Det var ju bra gjort.

    Ni verkar ha haft en helmysig helg. Jag hoppas att du får lite fint väder på din nästa semesterperiod..

    Kram

  2. Erika Says:

    Kul att du gillade det jag skrev men trist att sidan behövde läggas ner. Men det verkar vara mycket skummt med den så det kanske var ”tur” att det blev som det blev, allt har en anledning😉 Trevlig kväll!

Kommentera

