Väldigt aktiv lördag!

LÖRDAG

Fick återigen iväg oss ganska tidigt från ön. Första stoppet var Junibacken där vi var strax efter öppningsdags. Det var ett smart drag för då var det lugnt och ingen kö. När vi lämnade stället 1 timma senare så var det lååång kö. Efter det promenerade vi bort till Gröna Lund, eller som lilla E frågade oss på morgonen, -”skall vi till Gröna Svansen idag nu då?”, fniss..liten sammanblandning av Skansen och Gröna Lund där🙂 Efter bara en stund på plats så ville stora E lägga pengar på Ahlgrens bilar-hjulet. Jag sa att vinn nu inte en sådan där stor vinst för det blir så jobbigt att bära hela dagen men självklart vann hon en sådan på första försöket bara för det :-)  1,8 kg bilar, det ni !!

Stockholm 071

Ovan & nedan, bilder från Junibacken

Stockholm 096

En glad vinnare på Grönan!!

Stockholm 103

Stora E hade sett fram emot att åka Kvasten, Vilda Musen och Lyktan och M åkte Isane, en helkonstig ny attraktion (det är den vita & lila höga saken till vänster på fotot nedan). Jag fattar inte hur han vågar åka allt, jag är så höjdrädd så jag hade bergis svimmat redan halvvägs upp i den där! och att sjuåriga stora E är modigare än mig, det har stått klart länge😉 Lilla E och jag åkte Nyckelpigan och några andra småbarnsattraktioner ett par gånger.

Vi såg även lite på förberedelserna och repititionerna inför kvällens ”Sommarkrysset” så stora E var helt lyrisk över att ha sett (& tagit kort på) Carina Berg och Carolina Gynning på en meters håll🙂

Stockholm 044

Stockholm 114

Direkt efter Grönan så promenerade vi till & besökte Polismuséet och Tekniska Muséet och Kaknästornet. Polismuséet var väl mest M och stora E intresserad av, jag och lilla E tyckte att Tekniska var roligare. Nedan här sitter han på en rymdtoalett🙂

rymdtoa
poliser

Jag följde inte med upp i Kaknästornet eftersom jag har sådan höjdskräck

kaknäs1

kaknäs2

Väl ”hemma” på ön köpte vi med oss mat från den lokala krogen och det var jättegott!!

godmat

Nej jag håller inte på att somna vid matbordet, jag är bara en av de minst fotogenique personer som jag känner till😉

Söndagen får jag skriva om ikväll, nu måste jag jobba. Det regnar fortfarande här, så himla trist för M och barnen och alla andra som är lediga men imorgon skall det tydligen vända och bli varmt och soligt igen. Hoppas det stämmer! Jag har ju 2 veckor semester från måndag igen och då får det väldigt gärna bli sommarväder!

2 svar to “Väldigt aktiv lördag!”

  1. Lina Says:

    Sv; Vilka mysiga bilder!!
    Vi har ju redan 1 nintendo DS men Elliot vill ha ett eget…ett rosa! *suck*. Jag är ju en sån som gärna vill köpa det barnen önskar sig dessuom. =/

    Jag kan säga att vi kom undan riktigt billigt med resan. 3800:-/person (även barnen) och då ingår allt utom glass. Jag ringde till turkietresor och fick ett mycket billigare pris än på webben *tips*
    Lovar att ta massor av bilder och lägga ut!

  2. jezza Says:

    Åh vilka mysiga bilder!
    Vi var i S-holm måndag-onsdag och var på Grönan i tisdags, barnen var helt vilda😀
    Vilda musen åktes massor!Dock var det så lång kö till kvasten så den hoppade vi över.
    Insane var ju helt INSANE *S* Hade aldrig vågat sätta mig i den😉 Den stannde dessutom en gång så de fick plocka ner folk *hualigen*

    Hoppas du mår bra gumman!Har varit lite dålig på att läsa och kommentera men nu när semestrar osv är över, så blir det bättre😉

    KRAMAR

Kommentera

