Urk! Död mus på altanen…

…och den var inte bara död utan redan i ett stadie av föruttnelse som gjorde att vi upptäckte den igår för det spred sig en vedervärdig stank på altanen som vi inte fattade vart den kom ifrån först…

Vi har ju varit borta så mycket OCH det har inte varit ”sitta på altanen och sola”-väder förrän igår så den har nog legat där ett tag, inklämd mellan stenläggningen och stenmuren på ett underligt sätt. Förstår inte hur den kom dit riktig. Under våra 4 år boendes i vår markplanslägenhet så har vi aldrig sett en enda mus eller råtta så detta känns lite konstigt & olustigt. Risken är stor att man kollar efter möss hela tiden nu då & knappt vågar ha altandörren öppen…

Nu är det såklart inte direkt farligt med möss men tycker tanken på att ha dessa, iofs gulliga, djur inne i lägenheten eller på vår altan är lite läskig, kanske jag som är fånig? Det är bara om den skulle se ut som den på bilden här som jag skulle tycka det vore ok  😉

mus

M firades av oss igår med prinsesstårta och några små presenter. F.ö så köpte vi redan förra veckan en ny micro och en ny kaffekokare som 35 årspresent till honom (och mig, men det är bara han som dricker kaffe..). Jag snodde även med mig hans armbansdur hemmifrån igår morse och fick satt in nya batterier i den. Han har gått omkring med den i flera månader på armen utan att den fungerar…så det kände jag var en bra present som blev också blev väldigt uppskattad 🙂 Han kommer firas mer den 16 augusti då lilla E också skall fira sin fjärde födelsedag med släkten.

Jag jobbar, som ni redan vet, och resten av familjen skall ut och bada. . . .(JAG VILL OCKSÅ!!!)

Ha en trevlig torsdag, SNART helg!!

Ett svar to “Urk! Död mus på altanen…”

  1. marie Says:

    Usch och fy och blä till musen…sånt vill man ju inte vara med om.

    Vilken tur att presenterna uppskattades och att ni fick äta tårta!

    Du är inte ensam om att jobba. När jag slutade min semester kom det fina vädret.

    Ha det gott!
    Kram
    /Marie

Kommentera

