3 timmar kvar till semestern!

Nu är jag snart ledig, och idag är jag verkligen jätteledig för M och barnen har åkt till farmor och farfar i Alingsås och kommer hem först sent ikväll, så från kl 15 har jag några alldeles egna timmar att se fram emot. Jag skall lägga mig i en park och läsa nya numren av Mama och Sköna Hem som kommit i brevlådan denna veckan, och sola och bara njuta. Behöver verkligen lite egentid känner jag och behöver bättra på solbrännan också så detta väder är helt perfekt. Vem vet hur länge detta högtryck håller i sig.  Man får passa på,  jag blir lite stressad för jag vill ju ”utnyttja” vädret så mycket som möjligt nu när det väl är bra!

Nästkommande två veckor är barnen och jag lediga själva för M börjar jobba igen efter 5 veckors semester. Den 20 augusti är det upprop för stora E som skall börja ETTAN, hon är så pirrig inför det , gullet 🙂 Igår hämtade vi en bok på Bokia som alla förstaklassare får gratis, den har hon bestämt att hon skall läsa själv. Hon kan läsa men hon tycker att det går för långsamt och tappar därför lusten lite att läsa en bok själv, men det här skall nog bli den första boken hon läser helt själv hoppas jag.. 

bok

Ha en underbar fredag allihop & hoppas vi alla får fint väder i helgen!

4 svar to “3 timmar kvar till semestern!”

  1. GucciMama Says:

    Valencia fyller 2 år den 26 september:-)

  2. Ingela la la Says:

    Vad härlig med semester och några timmar för dig själv.
    Vädret håller nog i sig i helgen 🙂

  3. Rebecca Says:

    Gött med semester, speciellt nu när vädret är så underbart.
    Och vad härligt att fira in semestern med några timmar för sig själv och några bra tidningar.

    Kramar

  4. jezza Says:

    Åh då är din stora E lika gammal som min lille P 😀
    Han börjar 1:an den 19:e.
    Har lite svårt att förstå att jag har 2 så stora skolbarn 😉

    Stor kram!
    //Jessica

Kommentera

