”Noas ark”, plädar och Madonna på håll..

Gårdagen var varm men ingen strålande sol direkt. Några små regnskurar kom det men det  brydde vi oss inte om utan åkte ut i skogen och åt blåbär och hallon. Ja denna gången tog vi inte hem något utan åt allt direkt och det fanns massor. På eftermiddagen lekte barnen så himla bra ihop (som de oftast gör), bla fixade de denna moderna version av Noas ark fast på en bil och med de flesta av stora E´s Littlest Pet Shop-figurer.

blåbär 003

På vägen hem från skogen råkade vi åka in på ett köpcentrum där bla Hemtex finns. Vi köpte där pläden som ni ser nedan här, jag blev väldigt förtjust i den. Jag är överhuvudtaget löjligt förtjust i plädar och kuddar och sådant och byter gärna ut det ofta i soffa och fåtöljer. På bilden ser ni också en lycklig välling-lilla E som har, efter eget starkt önskemål, fått ärva stora E´s gamla Bamsenattlinne. Han är så söt i det så 🙂 !!

blåbär 004

Vid niotiden när lilla E var lagd så gick jag och stora E iväg till Ullevi för att tjuvlyssna på Madonna. Hon gick på vid 21.45 tror jag det var och vi stod där till strax efter 23. Jag har flera vänner som var där i lördags och man kan säga att majoriteten av dem var inte till sig över konserten direkt men några tyckte den var jättebra. Det jag hörde var ok men jag tyckte det var rätt få utav de bästa låtarna (kan ha kommit några fler hits efter att vi gått iofs) och det var massa konstiga mellanslingor med bla Michal Jacksonlåt (den kan jag förstå som en hyllning till hnm), en Eurutmics-låt   (?!) och en del ”gypsy” & latino-liknande musik som höll på säkert 10 minuter minst bl.a. Tyckte inte hon sjöng rakt ut sådär jättemycket i det hela taget men dansen och själva showen som vi ju inte såg var säkert fantastisk. Såg Madonna för väldig massa år sedan på Eriksberg, på strut-tuttarnas tid 🙂 och det var en topp konsert.

madonna

Idag har M börjat jobba igen efter sina 5 veckors semester. Han var lite motvillig och det känns mindre kul att vardagen är tillbaks med Stockholms-resor varje vecka och så igen 😦 Barnen  och jag har i alla fall två veckor nu och  det är Så skönt, imorgon kör Kulturkalaset igång och dit brukar vi gå då det är en del barnaktviteter bla lite teater, Hujedamej förställning och pysselverkstad i Trädgårdsföreningen. Det är även en hel del bra artister som skall spela. Får se om vi kommer iväg att se några av dem.

Nu är det ”teatime”. Måste få morgonteet för att vakna till lite. Jag dricker inte kaffe alls men desto mer te 🙂

6 svar to “”Noas ark”, plädar och Madonna på håll..”

  1. marie Says:

    Det är godis med bär ochkul att plocka är det oxå.

    Jag har hört många som är supernöjda med konserten, men smaken är som baken!
    Härligt att ni kunde stå utanför och höra ändå….

    Hoppas ni får det bra på Kulturkalaset. Förresten är det samma som Göteborgskalaset (el. var det nu hette)?

    Kram

  2. undermolnen Says:

    Har också hört olika, flera jag känner hade förväntat sig mer av spelningen men tyckte att det var kul att ha sett henne live iaf en gång i livet=) Själv har jag aldrig varit ngt fan direkt men skulle inte tackat nej till att lyssna utanför=)
    Hoppas det blir ett bra kulturkalas! vi har kulturvecka här som vi ska in och spana in imorgon!
    Kram

  3. Popprinsessan Says:

    Jag håller med i stora drag angående din Madonna-analys 🙂 Hoppas att ni hade en mysig stund utanför Ullevi och att ni får en härlig vecka trots att maken jobbar.

    Idag är det första jobbdagen för mig och jag är lite kluven. Svårt att hitta motivation när man snart ska sluta..

  4. diana Says:

    Vad roligt!! =) Åh, vill se Madonna… Hade helt missat detta med hennes Sverige turne… =P Kram kram

  5. irin Says:

    Hej gumman!
    På fredag kommer Rebecca med bihang upp
    till oss 😉
    Vi ska till Götaplatsen & rocka loss
    till Europe, kanske du & maken har lust att följa med??
    kram

  6. Marie Says:

    Jag hälsade från tant och han tackade så mycket Matteus 🙂

    Jo det är himla gulligt här och vi trivs superduper. Gott att ha en restaurang så man kan få vara lat ibland. Det är ju oxå himla bra priser där 🙂

    Kramar

Kommentera

