Dagen i bilder

Putte i blåbärsskogen?

blåbär 006

Vi gav oss ut redan kl 10 och spenderade ett par härliga timmar i skogen och vid (& vissa av oss i..) sjön. Vädret var jättebra, bara enstaka moln. Jag och lilla E är lite snoriga så vi fick bara bada fötterna bestämde jag. Stora E gick ner sig i värsta leran i skogen så att båda stövlarna fastnade och hon fick fullt med lera i ena stöveln, först skrek hon som en stucken gris men sedan skrattade vi åt eländet..lite vardagsdramatik🙂

blåbär 007

blåbär 013

blåbär 018

Vi hittade hur mycket blåbär som helst. Svårt att sluta plocka när det finns så mycket! Vi sprang även på lite lite kantareller som blev en pytteliten svampsmörgås som stora E och jag delade på, så himla gott men man fick väldig mersmak..!

blåbär 021

Barnen spelar dataspel ihop, ibland är dom rörande gulliga tillsammans ♥♥

blåbär 020

På vägen hem stannade vi i ett shoppingcenter och jag fick köpt lilla E´s sista födelsedagspresent och fyndade lite på KappAhl till stora E. En Smurf t-shirt (nostalgi med stort N!) och ett linne för 80:- sammanlagt. Jag gillar när det är halva reapriset.  Sedan har vi gjort smulpaj (& ätit den med vaniljvisp) och gjort pärlplattor. Lilla E´s och min coola draker ser ni på bilden.

blåbär 019

Om 2 timmar ger vi oss iväg till stan för Hammerfallkonserten. Den ser vi fram emot!

Ha en trevlig onsdagskväll allihop.

2 svar to “Dagen i bilder”

  1. Ingela la la Says:

    Vad mysigt det ser ut! Jag tror hela bloggvärlden är ute och plockar blåbär och kantareller🙂

    Ha så kul ikväll!
    Kram Ingela

  2. Charmkatti Says:

    Åhhh, Hamerfall är ett av mina favoritband!!
    Hoppas konserten var superduper bra.

    Nu har jag svullat i mig alla bilar och bildäck vi fick. Tack så mycket, väldigt smarrigt:-)

    kram
    Katti

Kommentera

