Kalas, snor och Hammerfall

Igår var barnen och jag (& syrran med dotter) på Kulturkalaset, vi höll till på barnkalasdelen i Trädgårdsföreningen och Bältesspännarparken. De målade egna tavlor hos Metro, tog elbilskörkort, åkte tekopparna och karusell och var på pysselverkstad och gjorde fina armband och halsband. Jag kände mig TRÖTT igår och jag förstår nu varför för jag vaknade med en otrevlig förkylning och huvudvärk😦 Typiskt när man skall vara ledig och det ensam med barnen två dagar nu. M tog idag 5-tåget till Stockhom för jobb. Ja ja, jag tänker låtsas att jag är frisk. Vi kommer att åka till skogen och sjön i alla fall för att bada fötterna och plocka blåbär. Vi vill göra smulpaj igen för det var/är SÅ himla gott!

joacim

Ikväll skall jag och stora E, hårdrockaren ni vet😉 , gå på Hammerfall som spelar på Götaplatsen. Min mycket goda vän L kommer sitta hemma hos oss ifall lilla E vaknar. Så snällt för annars hade vi inte kunnat gå. E var jätteförtjust i Joacim Cans i Körslaget och min syrra (som också skall gå) har gått i hans klass och varit kompis med honom på gymnasiet så deras konsert kan vi inte missa! Får ta med Peltor Kids till stora E så hon inte blir döv…

peltorSolen lyser faktikst här just nu men molnen ser ut att tränga sig på lite. Hoppas de inte lyckas…må solen vinna!

Ett svar to “Kalas, snor och Hammerfall”

  1. jezza Says:

    Åh vad kul med konsert!Hoppas ni får en jätte trevlig kväll!!
    Kan tänka mig att min son hade gillat det oxå😉

    Jag jobbar förresten på SOS alarm, som operatör och tar emot samtal på 112, ambulansbeställningar osv.Vi dirigerar även ambulanser, räddningstjänst och så har vi många andra larm…inbrott,brand,sabotage,fellarm osv.Dessutom sköter vi många kommunala jourer på helger o kvällar.Så det är väldigt mång-sidigt och jag gillar att sitta där i ”hetluften”.(Det är förstås inte alltid lika roligt, det händer mycket jobbigt oxå…men på ngt vis så lär man sig hantera det, annars tror jag inte man skulle orka)

    Hoppas att allt är BRA med dig!!

    STOR KRAM!
    //Jessica

Kommentera

