Pappas turmaskot! :-)

Idag fick lilla E följa med M på sin första Gaismatch. Stora E och jag höll koll på resultatet hela tiden och de vann faktiskt med 1-0! Har inte hänt på länge…

Fick nyss prata med lilla E i telefon och han var så lycklig och tjoade: -” Mamma, Gais vann & Ullevi förlorade!!” Lilla sötaste pojken, det var ju Öis dom mötte inte Ullevi, för det är ju liksom arenan😉 Lite han fått om bakfoten där🙂

Såhär såg han ut innan de gick..

blåbär 057

blåbär 056

För övrigt så var vi på BVC idag på 4-årskontroll och lilla E följde sin längdkurva (som segar sig uppåt..) men viktkurvan går tyvärr nedåt. Han är så smal😦 Han  matvägrar aldrig men äter inte mycket alls. Önskar han kunde få lite mer hull. Han är den abosolut minsta 4åring jag vet. Men han brås på mig som var väldigt liten som barn och stora E och hans siffror på 4-årsdagen är nästan indentiska. Det är lite tråkigt för man får ofta höra att; -”åhh är han snart 4? jag som trodde han var 2 år” och -”får han ingen mat?” och liknande, det är inte så kul men jag försöker låta det rinna av. Barn skall liksom vara långa och runda inte små och speniga som mina känns det som😦 Ja hoppas att han och stora E kommer att växa så mycket i puberteten som jag gjorde. Jag är 1,70 m idag men fram till ca 12 år så var jag kortast i klassen. Barnens farfar var det samma med, han var jättekort länge och växte först i 14-15 årsåldern och blev 1,90 m! Min mamma är världens gulligaste och bara 1,57 så det är absolut inget fel i att vara kort, men för min sons skull så hoppas jag att han i alla fall bli minst 1,70, helst längre. Det är inte så kul kanske att som vuxen man vara 1,65 tex.

Barnen i BVC´s väntrum

blåbär 052

Efter BVC så hade vi picknick i växthuset i Trädgårdsföreningen, jättemysigt🙂

blåbär 053

blåbär 055

Om 2,5 timma så blir E 4 år. Han föddes under minst sagt dramatiska omständigheter kl 00.08 den 18 augusti 2005!

Gokväll!

6 svar to “Pappas turmaskot! :-)”

  1. irin Says:

    Hej vännen!
    Ge lilla men idag stora E en bamsegrattiskram på 4 årsdagen från oss!
    Vi ska ta en tur till Liseberg i eftermiddag, det var så längesedan vi var där nu. Hoppas att vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla men speciellt till födelsedagsbarnet!
    kram

  2. Ingela la la Says:

    Grattis till födelsebarnet! En söt 4-åring är det😉

    Stolen kostade 1599;- den kan säkert finnas att få tag i billigare än det, men jag orkade inte åka omkring…

    Kram Ingela

  3. Popprinsessan Says:

    Grattis till E idag! Hoppas att det varit en bra födelsedag!

    Ja, nu bär det snart av till USA igen, för hela lilla familjen🙂 Ska bli kul, men det är mycket att tänka på..

    Får väl se hur det går imorgon när vi ska lämna L. Det kan säkert vara att det har varit uppehåll ett tag. Vi får väl se helt enkelt.

  4. undermolnen Says:

    Grattis till lilla E idag! Hoppas han fick en toppendag, denna magiska fyraårsdag då allting händer;)
    Kram!

  5. Rebecca Says:

    Grattis till E. Hoppas hans födelsedag blev kanon.

    Kramar

  6. Marie Says:

    STORT GRATTIS till E från oss!

    Och du han har många år kvar att växa på, jag är övertygad om att det ger sig!!

    Många kramar
    /Marie

Kommentera

