Ettagluttare, blond mustasch och bonuspresent

Min älskade 7-åring går nu stolt i klass 1B🙂 Väldigt spännande tyckte hon då det var nytt klassrum och ny lärare, men i alla fall samma barn som i nollan förutom en ny. Imorgon blir första riktiga dagen för idag var det bara upprop och information. Ordinarie skoltid kommer att vara 8.10-13.30 dagligen och efter det har de fritids tillsammans med nollorna. Bra ordnat tycker jag. Hennes nya lärare vet vi är bra för hon har just haft min systerdotters klass i 3 år, hon börjar nu 4:an och då fick stora E lämpligt ta över hennes fröken🙂

ettan 002

ettan 010

ettan 012

Efter uppropet åkte vi till Sisjöns badplats (en favorit) och stannade där i flera timmar. De var skönt med lite värme igen, det har varit rätt mycket sol senaste dagarna men kyliga vindar, idag blåste det med men ljumma vindar istället. Jag har helt klart fått mycket färg, en nackdel med det är att allt kroppshår bleks till kritvitt och en kritvit fjunmustasch syns dessvärre bra mycket mer än en råttfärgad dito😉 Jag har noppat mustaschen lite idag för den stör mig men funderar på om jag inte skall använda vax-strips kanske. Har ni provat det? Jag vaxar inte benen eller något annat så jag har aldrig provat men det kan vara dax nu.

Lilla E fick idag en jättefin Molo-tröja idag av min morbor med fru som kom förbi (tack!!). Lilla E kanske inte blir mest glad för klädpaket men denna tröja fick klart godkännt av honom då den var tuff enligt honom, då den har bilar på hela ryggen.

molo racid

Imorgon, efter skolans slut, har jag lovat barnen att åka Paddanbåtarna. Det har vi länge tänkt göra och det passar bra att göra sista semesterdagen tycker jag. Vad jag och lilla E skall hitta på när stora E är på skolan vet jag inte.

Vad jag skall hitta på nu, det vet jag däremot. Jag skall sova.

Godnatt!

5 svar to “Ettagluttare, blond mustasch och bonuspresent”

  1. Popprinsessan Says:

    Det är mycket på gång nu med födelsedagar och inskolningar!

    Önskar er en trevlig helg!

  2. Ingela la la Says:

    Jag har oxå tänkt åka paddanbåten hela sommaren men inte kommit iväg, fast det är ju inte försent än..

    Ha en bra helg!
    Kram Ingela

  3. Marie Says:

    Sicken stor och cool ettagluttare😉

    Min börjar ju 6-års på måndag så nu har jag helt plötsligt 2 skolbarn.
    Himmel och pannkaka, vart tog åren vägen?

    Kramis

  4. Kickan Says:

    Ja då har vi våra små ”försteklickare” – härligt !!

  5. Susanne Says:

    Här är det en tjej till som går i klass 1B. Tycker det är skönt att ha ett skolbarn till. Första gången var man ju pirrig själv, som förälder. Nu har jag haft barn i hennes skola 10 år i rad. Man känner nästan alla som jobbar där och allt känns vant och bekvämt.
    Så den här skolstarten var bara härlig. Inte pirrig. Inte för mig och inte för Edith.
    Men visst går det fort med våra skolbarn?!
    Min största dotter började 2:a ring på gymnasiet igår. 17 år!!! Jag tyckte inte det var så länge sen det var HON som började 1:an med gluggar i munnen…..

Kommentera

