Blåsig dag på landet & lite action..

Vi har tillbringat dagen på Tjörn hos mina föräldrar. Det var först mulet men klarnade upp mer & mer. Man gjorde bäst att hålla sig i lä för annars var det ganska så kyligt. Jag hade inte räknat med såpass kalla vindar 😦

Vi började med att gå på Lions Loppmarknad. Jag hittade inget jag ville ha men det gjorde barnen. Lilla E köpte en stor mjuk frisbee bl.a och stora E ett par rosa simfötter och en barbie bl.a.

Det var SM kappsegling i Skärhamn med segelbåts-modeller (ca 1 meter långa) som kallas Marblehead. Hade aldrig hört talas om det innan men det var kul att titta på. Vi besökte även Säby-dagara, ett litet käckt arrangemang där det var hemskt svårt att få parkering..vi valde till slut ett fält där ett tiotal andra bilar hade parkerat också. När vi kom tillbaks, med häst och vagn till barnens stora förtjusning (det var det premiär på för dem), så hade de spärrat av infarten till det fältet med ett gammalt badkar som vi fick bära bort för att alls kunna komma ut. Tyvärr så var fältet på vissa ställen väldigt vått under gräset…så vi körde fast 😦 Det var lite lätt pinsamt då jag fick ragga upp lite folk från vägen för att få loss oss från ett fält där vi tydligen inte ens fick stå … och det var ingen vacker syn där vi hade stått, gräsliga djupa leriga hjulspår och vår bil fick köras direkt till närmsta automattvätt för den såg inte klok ut…

För övrigt myste vi med min mamma, min pappa spelade fotboll med barnen tills han höll på att stupa, vi fick jättegod middag med bl.a kallrökt lax och stuvad potatis och björnbärspaj till efterrätt. En massa björnbär blev också plockade.

M & kusk på vår lilla käcka häst & vagn-tur..

ettan 022

Modellbåtskappsegling!

ettan 028

Barnen tittar intresserat på, och håller på att blåsa bort..

ettan 030

Stora E i mammas lilla jättefina husvagnsträdgård. OBS! se stora E´s loppisfyndade simfötter..

ettan 037

En helt utmattad lilla E i mormors famn strax innan vi åkte hem. Ett par timmars fotbollsspel och lek tar ut sin rätt.

ettan 040

Barnen fick på sig pyjamas/nattlinne innan hemfärden då vi trodde att de skulle somna i bilen men det gjorde de inte och det på grund av en lite otäck sak som hände. På motorvägen så var det en bil som hade börjat brinna, de som ägde bilen hade hunnit ut men branden tilltog för varje sekund när vi skulle köra förbi. Jag var livrädd att bilen skulle explodera när vi körde förbi men det var bara att följa strömmen liksom. Brandbilarna anlände strax efter vi hade kört förbi och då misstänker jag att vägen stängdes av en stund så vi hade lite tur att hinna förbi men det var läskigt. Barnen blev jätterädda och helt stissiga så det var ingen som somnade..

Imorgon får det bli en städdag, förutom att vi skall till Bushuset på kalas. Det är stora E som är bjuden men jag & M följer med och lilla E också. Vi kan ju vara med honom så stora E slipper men oftast brukar hon gilla att vara med honom och hennes klasskompisar älskar lilla E så han kommer nog inte sakna uppmärksamhet och åk & hopp -kompisar 🙂

Nu skall jag lägga mig och läsa, gokväll!!

4 svar to “Blåsig dag på landet & lite action..”

  1. Kickan Says:

    Ja du inte har det varit varmt inte , här hade vi ca ca 9,8 under natten men sen blev det upp till 23 grader under dagen.
    Här ska jag också ha städdag imorgon 😦 men det måste ju göras.
    Ha det gott och en trevlig vecka !

  2. Charmkatti Says:

    Vilken mysig dag ni verkar ha haft!
    Och jag blev alldeles kär i det lilla ikea-köket, Fanny måste bara ha ett sånt! Men det får räcka med nederdelen tror, borde ju passa perfekt under fönstret i köket. Eller hur!?! 🙂

    Kramar
    Katti

  3. Kickan Says:

    Tittut ! Ja jag har ca 8 prenumeranter på bloglovin men hur många som läser varje dag har jag inte kollat ännu. Tack för kommentaren om min bloggdesign och visst blir man glad av gult !
    Ha det gott !

  4. marie Says:

    Härliga Tjörn, härlig dag ni haft!
    Hoppas ni fick busa ordentligt på Bushuset?!
    Kramar

Kommentera

