06.20 beep beeep beep..NEEEJ jag vill inte!!

Usch vad jag tycker illa om att gå upp så tidigt 5 dagar i veckan😦 Inte kul alls. Då min kära M är så fruktansvärt morgontrött så är det jag som tar hand om barnen på morgonen, att be om något annat är ingen idé har jag lärt mig efter snart 14 år med honom…

Med barnen är det ett enda långt tjatande från kl 6.30 till 7.30 när stora E går iväg till skolan. Sedan får jag andas ut en kvart innan jag går och lämnar lilla E på förskolan. Stora E är så trött på morgonen att jag får hjälpa henne att klä på sig trots att hon är 7 år, nästan pinsamt att erkänna men jag gör hellre det än blir galen för att hon inte går upp. Väl påklädd så skall det ätas frukost och det går SÅÅÅ långsamt så jag blir tokig på henne i stort sett varje dag. Jag får tjata, påminna, hota. Det är jättejobbigt. Fem i halv får man tvinga in henne i badrummet vare sig hon ätit upp eller inte för tand och hårborstning. Lilla E är lite enklare för han är inte lika morgontrött och har ju en liten stund längre på sig att göra allt på.

På helgerna har jag i alla fall alltid en sovmorgon och det är väldigt skönt. Jag ser redan fram emot höstlovet (v 44). Eftersom jag har 6 veckors semester och bara har använt 4 så skall jag ta ledigt den veckan och en vecka runt jul.

trötter

M är i Stockhom 3 dagar denna veckan😦 Så tråkigt. Det projekt han jobbar med håller på oktober ut, efter det vet han ännu inte vad för nytt projekt han blir satt på. Han har kollegor som blivit kommenderade till Norge tex så jag skall nog inte gnälla över att han är i Stockholm 2 dagar i veckan i snitt. Hoppas att han mirakulöst får ett långvarigt projekt i Göteborg!

Idag när jag har jobbat klart och middag är äten skall jag ta med barnen till Plantagen för att köpa höstblommor. Vissa av mina sommarblommor har dött nu redan och det ser så trist ut på altanen så jag skall köpa ett stort ”bollkryss” (Krysantemum) och ett par ljung för att liva upp lite. Brukar köpa ett eller flera gula bollkryss för då ser det tom soligt ut lite gråa dagar på altanen🙂

Imorgon fyller min kompis L år så då skall jag bjuda henne och hennes dotter på middag. Måste fundera ut vad jag skall bjuda på bara..jag storhandlade igår så vi har mycket saker hemma så det bådar ju i alla fall gott🙂

kryss

Trevlig tisdag! 

Ett svar to “06.20 beep beeep beep..NEEEJ jag vill inte!!”

  1. Ingela la la Says:

    Här har vi gott om tid på morgonen och jag skulle gärna ha sovmorgon ibland😉
    Fast det är väl så att samma sak passar inte jämnt..

    Kram Ingela

Kommentera

