Sensommarfint och klok dotter med ett svårt val

ettan 046

Det är inte riktig höst ännu tack och lov, men lite höstblommor bor nu på vår altan. Har vi tur så kan det under ännu en månad till eller så komma in något litet högtryck då och då med sol och värme. Hoppas jag i alla fall.  Idag har det för en gång skulle inte blåst här i Göteborg, då kändes de ca 20 graderna riktigt behagliga trots att det mest varit molnigt. Jag gillar hösten då det är mysigt på något sätt när det blir mörkare & murrigare, är såld på att tända ljus i mängder bl.a men jag kommer ganska snabbt sakna de långa ljusa sommarkvällarna. Det vet jag..

Någon gång i våras gick jag in och anmälde stora E till simskola, jag hade faktiskt förträngt att jag en gjort det men blev påmind för ett par veckor sedan när vi fick ett brev där det stod att hon tyvärr inte fått plats. Jag hade bara anmält henne till de kurser som är aboslut svårast att få, nämligen lördag förmiddag så jag trodde faktiskt inte hon skulle få plats MEN idag kom ett brev att hon fått en reservplats. Det ställer till det liite för oss då hon nu siktat in sig på att börja något som kallas Dansmix som vi anmält henne till också för lördag förmiddag. Den kursen skulle vi betala imorgon (ihop med resterande miljarder räkningar…), det var tur att simskolebrevet kom idag så vi inte hade hunnit betala dansen för hon kan ju inte gå på båda. Hon har efter lite betänketid idag bestämt sig för simningen för dansa kan hon göra hemma och på skolan resonerade hon sig fram till, men inte simma🙂 Hennes nya fröken är tydligen väldigt förtjust i musik och dans och har varit danslärare i många år så det kan stora E ha rätt i, att det kanske blir lite dans i skolan ibland.

Min fina älskade &  kloka dotter

(förstår inte varför ena hennes öga blev rött men inte det andra på detta fotot?! skumt…)

ettan 045

Nu skall jag fortsätta min utrensning i klädkammaren.

Jag känner ett visst obehag att gå in där sedan en liten incident för ett par dagar sedan. En ytterst otrevlig spindel befann sig då i taket därinne. Den var i storlek av en pappa långben-spindel men med stor kropp & tjockare ben. Jag anser mig inte vara särskilt spindelrädd men den där tog andan ur mig, jag vågade absolut inte ta den då den var i taket och kunde ramla ner på mig och ville heller inte släppa den med blicken då den då kanske skulle smyga iväg in bland våra kläder (har bara sett en spindel därinne en gång förut så denna kom som en STOR överraskning..). Stora E hade en kompis här då och det föll sig så turligt att hennes pappa ringde på 2 minuter senare. Han var modig nog att ta monstret i en plastburk & han släppte ut den långt bort på gården. Är honom evigt tacksam. Nu hoppas jag bara att den spindeln inte har några släktingar som bor bland våra kläder för om jag träffar på en sådan till är det stor risk för avsvimmning😉

Ett svar to “Sensommarfint och klok dotter med ett svårt val”

  1. Lolo Says:

    Moster i London har Garden Spiders inne överallt nu på hösten. de är totalt ofarliga, om man inte får hjärtslag. Antingen burk och ut i naturen eller sko och smack!!! Jag vet – de har håriga ben och de är jättestora, men stackarna kan ju inte vaxa benen! Man kan ju bli vän med dom om man inte vill ”smack” med en sko… De brukar ha en ganska stor familj!

Kommentera

