Namnsdagspresent och första julklappen

Jag hade namnsdag i tisdags och brukar inte fira det på något sätt. Brukar oftast inte ens komma ihåg den men ibland blir man påmind. M fick i alla fall för sig att komma hem nyss här med en namnsdagspresent som han köpt i Stockholm, som jag blev så jätteglad för. En sak som han vet att jag har önskat mig. Är imponerad att han kom ihåg det och att han var så snäll och fixade den till mig🙂 Tack M!!! ♥

Jag fick ett Zinkhus/lykta från Village

ettan 006

Lilla E har ju nyss fyllt år så det jag köpte idag får bli en julklapp. En presentaffär nära mig har 50% på allt i affären och då hittade jag detta (fick det för 190:- !!) …

ettan 003

…jag hade ett sådant hus fast litet när jag var liten och jag hade ganska många smurfar. Det är synd att man inte sparade dem. Nu har jag då på eget bevåg bestämt att lilla E skall börja samla på och tycka om att leka med smurfar han också😉 , sedan om han verkligen gör det är en annan sak. Annars får väl jag leka med dem.

Min nya telefon är så himla fin att jag vill bära omkring på den hela tiden. Man fick med ett fint litet matchande skinnfodral till den och ett mobilsmycke med samma röda blomma som är på telefonen. Tjejigt värre och mycket tilltalande🙂 Nu gäller det bara att jag sätter mig in i alla funktioner och får över min gamla kontakter till nya telefonen, bara vissa följde med så M sa att jag får sätta tillbaks mitt SIM-kort i den gamla telefonen och kopiera över dem till kortet…skall se om jag lyckas med det.

Trevlig torsdagskväll allihop. Snart helg!!!

5 svar to “Namnsdagspresent och första julklappen”

  1. undermolnen Says:

    Åh, jag är nog en konstig 70-talist som inte samlade på smurfar! Synd, kan jag tycka nu. Jättesött hus!
    Och vilken fin namnsdagspresent du fick, imponerande att maken kom ihåg det=)
    Tack för fina ord inne hos mig, det värmer!
    Kramar Tess.
    http://undermolnen.wordpress.com

  2. Ingela la la Says:

    Det var ingen dålig namnsdagspresent! Skitsnygg. Grattis förresten😉

    Julklappen var inte så dålig heller😉

    kram

  3. Kickan Says:

    Japp här är en till som hade ett smurfhus och smurfar – men som du säger va synd att man inte sparade på det för idag är det ju samlarsaker.
    Hehehe🙂 ja jag har också en väldigt väldigt tjejig telefon – rosa naturligtvis ! Men sen har jag ju en rosa laptop med så här är det tjejigt värre😉
    Ha nu en trevlig helg !

  4. Marie Says:

    Håller med Ingela, den var skitsnygg!

    Ang. smurfar så är det ju väldigt inne just nu. Jag har kvar några från min tid men huset är borta. Däremot fick Mattues nygg hus + smurfar av Katti med familj bla när han fyllde år. Me love it!

    Ha en härlig helg!
    Kram

  5. irin Says:

    Hej gumman!’
    JAg vill oxå ha ett sånt hus från village—eller kanske till & med tre🙂
    Den här lilla damen är minsann en sann smurfvän…kolla in min blogg så får du se🙂
    Kanske du blir lite avundsjuk🙂
    bamsekram från mig!

Kommentera

