Pussel-psykos, shopping och kaninlättnad

I lördags så köpte jag ett pussel med 1000 bitar. Jag ÄLSKAR att pussla (har alltid gjort det) men har mest gjort det på Facebook senaste åren😉 .

När jag väl kommit ”in i” ett pussel så kan jag knappt sluta med det. Jag håller på tills ögonen blöder och huvudet värker, familjen tvingas påminna mig om att laga middag och att gå och lägga mig tex, ja, jag blir helt enkelt lite lätt manisk ett par dagar kan man säga. Senast jag köpte ett pussel var när stora E var 2 år ungefär, efter det så bestämde jag mig för att inte köpa fler pussel på lääänge för jag var ingen bra mamma under de där dagarna…samma gäller nästan nu, men jag har ändå lyckats tvångsförflytta mig från pusslet oftare nu än då.🙂 Det är nu snart klart dessutom så då blir jag lugn igen.

Det är denna typ av pussel jag gillar mest, med massa små gubbar och sånt. Finns mängder av olika. Hittade tyvärr ingen bättre bild av det jag håller på med just nu än denna nedan.

pussel2

Förutom pussel så köpte vi nya byxor till barnen, vars ben vuxit en del i sommar. Nya jeans till mig och denna blus/tunika som jag blev helt kär i. Lite Odd Molly-stuk på den tycker jag men till ett betydligt mer humant pris hos KappAhl.

snyggblus

Hade min plånbok sagt ja så hade denna kofta från Lindex fått följa med hem också men den sa tyvärr nej😉

koftaEn anledning att min plånbok sa nej är att vi (läs; jag) nu tagit det slutgiltiga beslutet vad vi skall gör med Isadora (kaninen). Det fanns 3 val; sälja henne, ha henne inne i stora E´s rum som vi hade i våras eller låta henne bli utekanin. Det fick bli det sistnämnda, jag har kollat Blocket efter uteburar senaste veckorna och i söndags hittade vi en bra. Dessa burar är sannerligen inte gratis och det känns lite surt att betala mellan 1800-4000:- för en ny utebur till en kanin som jag i ärlighetens namn knappt vill ha längre, så denna vi nu hittat för 700:- fick det bli. Vi måste hyra släp imorgon för att hämta den, så då får min pappa rycka in som har dragkrok. En sten har lättat från mitt hjärta då jag verkligen inte ville ha in henne och att sälja henne hade blivit ett stort trauma för stora E så denna lösning är det bästa.

Nej nu MÅSTE jag pussla vidare fast att jag är jättetrött🙂 så god kväll på er & kram!

5 svar to “Pussel-psykos, shopping och kaninlättnad”

  1. Marie Says:

    Jag pusslar inte ofta men när jag väl gör så blir jag som besatt. Vill bli klar på stört!

    Den grå blusen var jättefin. Visst skulle man kunna shoppa hur mycket som helst, men plånboken säger ofta nej. Det är nog bra det ändå!

    Är du klar med pusslet nu?
    Kramar

  2. Lolo Says:

    Pussel är som Sudoku av den svåraste sorten. Moster har vunnit en del tävlingar och fått resor (!) i pris, men man blir helt galen, när man jobbar med dom! Jag förstår dig, men det finns ju något som heter
    excessive behaviour fick jag lära mig när jag var som värst..
    Blusen underbar -kanske något för mostrar?
    Har du hört Paolo Nutinis musik?? Gör det!

  3. Utlandsmamman Says:

    Förlåt att jag är så usel på att skriva kommentarer. Läser dock regelbundet, men alltid när jag ska till att skriva händer nåt ( nåt av barnen får psykbryt eller dyl ) och så tänker jag att jag skriver sen.

    Men jag ska skärpa mig🙂
    Himla synd dock att vi inte sågs på galan, hade varit lättare om man haft ett ansikte till bloggen.

    Pussel är nog inget för mitt lilla tålamod. Jag läser böcker istället. Det är min avkoppling och mitt sätt att fly en stund.
    Vad gör du med pusslena när du gjort klart dem?
    Många kramar Katja

  4. Charmkatti Says:

    Hej!
    Ja, det är verkligen fullt upp med allt just nu. Mycket på jobbet, mycket hemma, och med kommer tyvärr tröttheten och utmattningen, men det ska väl ordna sig.

    De tre musketörerna går på Stadsteatern i Stockholm, http://www.stadsteatern.stockholm.se/
    Helt klart nåt av det bästa jag sett på länge!

    Massor med kramar
    Katti

  5. jezza Says:

    Åh det är ändå skönt med ngt intresse som man ändå kan koppla av till.
    Jag har inte pusslat så mycket i mina dagar, men läser böcker eller löser korsord, då försvinner ”allt” annat!!!!

    Super fin kofta du, förstår att du var sugen på att ta den med hem😀

    Kramar!
    //Jessica

Kommentera

