Svettigt värre…

Igår efter att ha kastat i mig middagen så åkte vi iväg och hämtade släp och hämtade kaninburen.  Min pappa och M fick bära för den vägde en hel del och är stor och framförallt OMTYMPLIG (den 140 hög i framkant, 120 bred och 75 djup, tyvärr kan man inte skruva av benen, det hade varit bra…). Jag kunde inte hjälpa till så mycket då jag haft ont i ryggen några veckor. Den är verkligen gedigen, byggd av en snickare, så det är bara positivt men man kunde inte få in den genom dörrarna utan vi fick baxa den över vårt altanstaket och det var inte alls lätt. Stressnivån var minst sagt hög kan man säga och jag trodde att det var därför jag mådde så illa. Kändes som om min middag satt halvvägs upp från magen så att säga. Sedan började jag frysa med och kände mig mer än eländig. Gick och la mig kl 21.15 men vaknade någon timme senare och var istället genomsvettig. Trodde definitivt att jag hade 40 graders feber men det hade jag inte. Jag tror förklaringen till illamåenet är att jag åt för fort & blev lite väl uppstressad över bursituationen av olika anledningar. Illamåendet ligger kvar lite idag också tyvärr  + huvudvärk.

Buren ser ut såhär som ni ser nedan. Jag måste nog ”pimpa” den för min estetiska ådra tycker att den är jätteful. Jag skall kanske måla om utsidan till ljust gult som träpanelen på vår altan är och att byta ut trägallret mot hönsnät. Den ser alltför mycket ut som ett fängelse nu och vi är inte vana att knappt kunna se kaninen på detta sättet. Dessutom måste jag fixa så att man kan öppna ”gallerdelen” för som det är nu kan man bara öppna dörren och då är det svårstädat. Vaxduken vill jag nog ha ovanpå också, skall bara häfta fast den, taket är inte så fint direkt annars. Den tar en himla plats på altanen också😦 Inte lite man uppoffrar sig för kaninskrället känner jag.

ettan 052

För att återgå till nattens svettningar så härrör jag dem till att jag inom ett par dagar skall få mens, det kom jag på imorse att det måste vara förklaringen. Jag har på senare år haft en tendens att bli lite varmare när den är på intåg men de senaste månaderna har det blivit extremt. Någon mer som har det så? Ca 2 dagar innan mens så blir jag supervarm hela dagarna men speciellt nattetid då jag fullkomligt badar i svett. Minns nu att det var precis likadant förra månaden, att jag trodde jag var sjuk då med. Är det såhär vallningar kommer kännas sedan i klimakteriet? Då vill inte jag vara med, inte nu heller för det är jättejobbigt. Undrar varför det blir såhär nu men inte förr?

Nu måste jag fixa någon form middag och jag tror det får bli köpepizza faktiskt. M är i Stockholm och det lär mest vara barnen som äter men man kan ju spara till imorgon om det blir över. Håll tummarna för att jag får sova bättre inatt för jag är SÅ trött.

Hoppas ni har en bra onsdagskväll!

2 svar to “Svettigt värre…”

  1. Kickan Says:

    Ja vad gör man inte för kaninerna😉 här håller maken på att bygga en ny kaninbur då vi nu har 2 st !
    Och du..det är nog en föraning om hur vallningarna kommer att kännas !
    Ha det gött !

  2. Lolo Says:

    Varför fick ni kanin överhuvudtaget? Hur länge ”varar”dom?
    Det finns jättebra örtteer mot vallningar av alla slag!
    En del av livet antar jag – säger Moster.

Kommentera

