En av mina första kärlekar

Jag har lite svårt att förstå att denna äventyrsman, och ledare för Nordostpassagen expeditionen som just nu pågår, var en av mina första pojkvänner, Ola Skinnarmo. Numera, sedan han blev känd i offentligheten så får jag följa hans upptåg via hemsida och blogg. Vi har bara träffats en gång i fullvuxen ålder, för ett par år sedan på TUR-mässan.

ola s

Det var 1986, jag var 15 år och jättekär🙂 Mina största minnen av honom är att vi ”jämt” var på bio, bla såg vi filmen Blue Velvet minns jag tydligt. Han samlade på singlar och spelade in blandkasetter till mig (varav jag har en kvar fortfarande!). Han hade ofta en Gul & Blå Musse Pigg-collegetröja på sig som jag tyckte var så fin/cool. Ja vi hade det kul under de månader det varade. Minns också hur jag skämdes över min pappa som, mer än en gång, när Ola ringde härmade en Ola-ambulans…tyckte han var sååå pinsam.

Vi träffades när min syster och jag åkte på en skiddagstur till Hestra, som han och hans kompis också var med på. Jag kunde inte åka slalom bra alls men han åkte som en gud. Jag fick en bra privatlärare den dagen. Han fick mitt telefonnummer men tappade bort den lappen. Tack och lov hade jag nämnt att jag jobbade på Mc Donald´s så en vecka senare kom han in där och sedan var det då vi under en period🙂 Tänk vad väl man minns den lyckan man kände som tonåring när han faktiskt sökte upp mig. Mitt självförtroende var verkligen inte högt just då för jag hade nyligen fått fast tandställning (”räls”) både uppe och nere och kände mig jätteful och vågade knappt le, så han var den kick jag behövde just då🙂

Här är mitt skolfoto från det året, -86. Jag log inte med tänderna blottade på de 2-3 år som jag hade ”rälsen”..

IMG_0001

Hoppas att Ola & co når sitt slutmål inom den planerade tidsramen, de har varit ute & seglat i flera månader redan. I mitten av september skall denna expedition vara klar om allt går som det skall. Man kan ju lugnt säga att våra liv tog väldigt olika riktningar, jag som typ är en av de minst äventyrslystna människorna jag vet😉

Ett svar to “En av mina första kärlekar”

  1. Erika Says:

    Ja jag har också hört att man mår mer illa när man väntar en tjej, men jag tror nog inte på det… vi får väl se vem som bor där inne🙂 Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentera

