Utmaning; Vad jag inte skulle ha på mig i höst..

…och aldrig annars heller faktiskt…Popprinsessan gav mig denna roliga utmaning som jag sett besvarad hos en del andra bloggar redan. Försökte hitta egna kläd no-no´s så det inte blir samma som deras även om jag VERKLIGEN håller med tex Åsa om Haremsbyxorna till exempel!

Första plats hos mig då får..”trasiga” tights/jeans. Har lite svårt att förstå att man kan tycka dessa är snygga? Men har sett många på stan ha tights eller jeans i denna variant så de är populära…fultajts

Andra plats hos mig får…pingvinärm, dvs väldigt vid ärm i armhålan liksom, och så kan jag säga att jag även ogillar kortärmade koftor som denna nedan som både har kort ärm & pingvinärm..Meningen med en kofta är att man skall vara varm, vaför då har kort ärm på den? Ologiskt och inte snyggt alls enligt mig.

fulkofta

Tredje plats hos mig får…djurmönstrade kläder och skor, tex leopard eller krokodil/ormskinn, som är modernt i höst. Det har jag aldrig tyckt om. Tycker det ser ”tacky”/billigt ut. På ett par pumps dessutom som nedan här så är det ännu fulare.

fulsko2

Ja det var några av de saker som JAG inte tycker om. Självklart förstår jag att många andra gillar just dessa stilar och det är helt ok🙂 bara jag slipper ha dem🙂

4 svar to “Utmaning; Vad jag inte skulle ha på mig i höst..”

  1. ** wojtan ** Says:

    Hej

    Det är verkligen skitkul att läsa vad alla har för åsikter om kläder.
    Jag håller med om de två första hos dig, och lite blandat på den sista. JAG skulle nog inte köpa liknande skor, men jag tycker inte de var fula.

    Kram

  2. Lolo Says:

    Moster är för gammal nu och kan inte ha höga klackar längre, men när de senaste var moderna hade jag sådana underbara leopardskor!!!
    Finns kvar, men kan inte….

  3. Popprinsessan Says:

    Om jag ska vara helt ärlig så fattar jag knappt hur man får på sig sådana trasiga tights… jag skulle lätt fastna med tårna och dra sönder dem…😉

Kommentera

