Frukost-TV favorit och onödiga fighter?

Mina barn får göra något som många säkert tycker är helt fel. De äter sin frukost framför barn morgon-TV´n. Det funkar ganska bra för oss. Har prövat om de äter mer koncentrerat eller fortare om vi sitter i lugn & ro i köket men det gör de absolut inte, snarare tvärtom.

Vårt favoritprogram, under den halvtimme de tittar,  är underbara urgullige otroligt söta Timmy!! Alltså han är så bedårande att jag får lust att ta ut honom ur Tv-bilden och krama honom🙂 Finns han som mjukdjur (???) så säger jag bara; give it to me!! JAG vill ha honom, barnen får bara kanske hålla honom om jag någonsin hittar honom som mjukdjur!

TimmyNär vi ändå talar om mjukdjur så vill jag visa upp mina befintliga mjukdjursfavoriter, dom är 3 stycken, rätt små och gör mig lite glad på morgonen när jag vaknar och ser dem. Har ni som vuxna något mjukdjur eller är det bara jag?😉

De är, från vänster, min favoritmuckla från Pettson & Findus, en hund jag fick av M på vår första alla hjärtans dag ihop och sedan min favoritkaraktär ur mupparna, Beaker.

ettan 015

Imorse var det en väldigt arg och ledsen dotter som jag fick tvinga ut genom dörren kl 7.30 (hon går upp till skolan  med två kompisar och en av kompisarnas pappa ibland). Kompis 1 hade nämligen vantar på sig idag. Då det är 17 grader så sa jag nej till det för stora E´s del. Då hävdade hon att hon ville ha vantarna för att göra vant-kaniner av så då hittade jag fram ett par tunna vantar i en låda och gav henne. dessa dög dock INTE utan hon skulle ha sin fluffiga vantar som jag inte vet vart dom är (sa jag iaf för det vet jag visst…). Då fick stora E stora utbrottet och sa massa otrevliga saker och då jag blev arg så började hon gråta. Jag vägrade dock ge med mig. Tänker inte ge henne de vantar hon ville ha. Så hon gick till slut iväg storgråtandes och det känns ju absolut hemskt i mammahjärtat även om jag pussade och kramade henne innan hon gick i alla fall. Hon har så svårt att lugna ner sin gråt när hon blivit riktgt upprörd.

Jag tycker att det är JÄTTESVÅRT i en sådan där situation. Vet inte om jag är dum som inte ger med mig och låter henne vinna,  (då det faktiskt inte ens handlade om något viktigt) eller om man vore dum om man gav med sig och lät henne få sin vilja igenom? Just denna fight kändes onödig i efterhand iaf, usch, vill inte att hon skall vara ledsen inuti halva dagen pga detta😦 och själv känner jag mig ju också ledsen. Känns som det inte var värt alls att vinna den fighten! Ja, ja vem har sagt att det är lätt att vara förälder? Man får göra så gott man kan och ibland gör man fel, så är det tyvärr.

Nu måste jag jobba. Ha en bra tisdag!

Ett svar to “Frukost-TV favorit och onödiga fighter?”

  1. Tanya Says:

    Hej🙂

    Jag köpte min Timmy-docka på Toys r Us i Stockholm..
    Så han finns att köpa, i många olika storlekar dessutom. Helt underbar, blir överlycklig bara jag ser honom😉

    (är f.ö. 35 år gammal och har barn själv men Timmy är min, min miiiin hahaha)

Kommentera

