Kuddgalen

Jag älskar kuddar (& plädar)! Det är ett så lätt och bra sätt att få lite förnyelse i ett rum. Det är kul att byta efter årstid och högtid.  Då vi har en svart-grå soffa så behövs definitivt extra färg till den tycker jag.

Här kommer några favoriter som finns i butikerna just nu.

Den här, från Åhléns,  med det väldigt Josef Frank´iga mönstret, skulle jag gärna vilja ha två av men M tycker tyvärr den var jätteful. Vi tycker för det mesta lika vad gäller inredning men kuddar är vi ofta oense om 😉 Han vill att de skall vara diskreta & stilrena. Jag tycker att med just kuddar och plädar kan man ta ut svängarna med färg och mönster!

Kudde1

Den här är säkert mer i M´s smak och visst är den fin enligt mig också (från Åhléns)

Kudde2

Här är en som skulle passa fint hos oss som har en roströd ryamatta under soffbordet!

Kudde5

  Den här kudden får man i 2-pack från Ellos. Härligt höstiga färger i den ”rostiga” varianten!

kuddarellos

En fin till, från Hemtex. Den har sammetsränder och jag gillar sammet 🙂     

KuddeHemtex

2 svar to “Kuddgalen”

  1. Charmkatti Says:

    Den med Frank-inspirerade trycket gillar jag oxå!
    M har väl ingenting i det här att säga tycker jag:-)
    Jag är som du, piffar gärna med kuddar och filtar.
    Dessvärre slutar ju det i ett väldigt stort förråd av filtar… men toppenbra att ha när det är kyliga kvällar och man vill sitta ute.

    Kram!

  2. jezza Says:

    Åh så mycket fint!
    Man är sugen på att höst-inreda nu när det börjar bli mörkare ute och man bara vill stänga in sig och tända en massa ljus och mysa!Ska börja byta ut mina gardiner här nästa vecka tänkte jag.

    Hoppas att allt är bra med dig annars gumman!

    Kramar!
    //Jessica

Kommentera

