090909

Var bara tvungen att göra en överskrift av dagens coola datum🙂

Jag jobbar på här hemma och börjar så smått vänja mig vid det. Det har verkligen sina fördelar och nackdelar.

Denna veckan händer det mycket för vår dotter . Imorgon så börjar två saker som hon sett fram emot i skolan, hon  skall nämligen gå på sin första blockflöjtslektion och sin första skolkörs-träff. Torsdagar blir fortsättningsvis hennes musikaliska dag. Dessa två aktiviteter är under skoltid (eller snarare fritids-tid) och precis efter varandra.  M´s mamma hittade vi deras flytt i våras hans gamla blockflöjt så den kommer stora E stolt att ha med sig. Kören ser hon också fram emot jättemycket, hon gick under två år i en kyrkokör (med det käcka namnet Tonfiskarna😉 ) men den fick hon sluta i då den inte passade ihop med skoltiderna så nu ser hon fram emot körsång igen, och då kanske med lite andra låtar än bara kyrkliga förhoppningsvis. Jag var med i kören i skolan jag med och jag älskade det!

Imorgon blir det även skolfoto-tagning för henne så hon får gå extrapiffad till skolan imorgon.

På lördag börjar hennes simskola och den tjatas det om VARJE DAG. Har sällan sett henne se fram så mycket emot något. Verkligen en lyckoträff att hon kom in på reservplats!

I helgen skall hon förhoppningsvis på bio med ♥J♥, den pojken som jag skrev om här. De skall se G-Force troligen, men det är inte helt hundra ännu att det blir den här helgen men jag hoppas det. Hon är så söt för hon är verkligen överförtjust i honom, blir alldeles fjantig när han ringde och så. Gullet🙂

Över till något heeelt annat. Jag vill tipsa om ett par underbart sköna jeans jag köpte för ett tag sedan på Lindex. Dom är av en rätt annorlunda modell, lite baggy, men jag föll för dem i affären och de satt perfekt, var så billiga och så mjuka så de fick följa med hem och det ångrar jag inte en sekund. Mina är blå, inte svarta, men annars samma som nedan. Snyggast är de till höga Converse tycker jag i och med ”snörpet” därnere. Dom är så bekväma så att man kan ha dem som mysbyxor t.om och kostar bara 299:- !!Jeans minajeansbaksida

2 svar to “090909”

  1. Nina - Glamourmamman Says:

    Snygga jeans! Gillar faktiskt Lindex mer och mer🙂
    Ha en riktigt skön kväll, detta magiska datum🙂
    Kram Nina

  2. Popprinsessan Says:

    Oj, vilken fullspäckad vecka! Hoppas allt blir så bra som lilltjejen önskar.

    Skönt att du börjar komma in i att jobba hemma. På tal om det, måste hänga lite tvätt nu🙂

Kommentera

