Kylig morgon, vinterkläder och kommentartorka

Brrrr, idag var det bara 11 grader när barnen skulle iväg!! Verkligen höst i luften men underbart blå himmel.

Då det skall bli uppemot 20 grader i eftermiddag så är det lite svårt att klä dem tycker jag men det får bli lager på lager sådana här dagar, så får det skala av/sätta på som det vill.

höstsött

Vi har ett barn som nästan aldrig fryser och så har vi lilleman som är mycket mer frusen av sig. Han har dålig blodcirkulation i fötter och händer vilket säkert delvis beror på hans hjärtfel och säkert också på grund av att han har mig som mamma. Jag fryser lätt om fötterna, men framförallt om händerna.

Igårkväll tvingade jag barnen att prova alla vinterkläder, de var helt genomsvettiga efter stackarna😉 , och glädjande nog så passade mycket fortfarande. De växer ju inte så fort mina barn.. De ärver en del, och då inte alltid i precis rätt storlek,  så vi har varsin ”för stor-låda” till dem där man hittar mycket bra efterhand🙂 I år skall vi definitivt köpa ett ullfrottéunderställ till lilla E för det har jag hört mycket bra om och annars så oroar jag mig bara för att han skall frysa på dagis. Har ni provat ullfrotté till era barn?  Jag har hört att det skall vara mjukt och jättevarmt och inte sticksigt. Ullsockar samt nya innetofflor står också på listan för honom. Stora E är varmblodig och tar alltid av sig kläderna jag satt på henne så där har jag gett upp och låter henne bestämma helt själv, utgår från att hon, 7 år som hon är,  inte självmant går omkring och fryser…(finns risk för att hon faktiskt gör det för hon verkar tycka det är tufft att ha kortärmat när det är 11 grader tex..).

En fin toffelvariant!

toffla2

Gällande besökare på min blogg. Jag har en stadig krets om ca 30-40 läsare per dag, det är jag mer än glad för. Att folk fortsätter följa mig. Dock har det de senaste veckorna blivit väldigt få kommentarer. Jag saknar dem lite då de definitivt är en av de roliga sakerna med att blogga. Visst fortsätter jag blogga även utan kommentarer men det blir roligaare med dem liksom. Bloggen är min hobby och den påminner om när jag som liten gjorde egna tidningar. Man skrev om ditten och datten, klippte och klistrade och jag fick till och med diplom en gång i någon tävling för egengjorda tidningar :-)  Jag kan faktiskt erkänna att jag själv är lite dålig på att kommentera på andras bloggar också periodvis, även om jag läser många regelbundet, så jag kanske inte skall uttala mig alltför framfusigt om detta med kommentarbrist egentligen…Ja, ja fortsätta blogga kommer jag göra, jag tycker det är så kul, och jag känner att jag håller det på en sådan nivå att bloggen inte känns som ett tvång eller som en stressfaktor, DET är viktigt för mig som annars är en person som lätt stressar upp mig för allt och inget…

Ha nu en underbar solig dag.  Jag fattar inte att det redan är torsdag igen! Veckorna flyger fram, snart är det jul😉

4 svar to “Kylig morgon, vinterkläder och kommentartorka”

  1. Popprinsessan Says:

    Det är svårt det där… ibland kanske jag inte läser en blogg på några dagar och då har det hunnit bli flera inlägg, men oftast så kommenterar jag bara det senaste då..

    I grunden skriver jag för mig själv, som en dagbok eller en ventil. Jag glömmer sååå fort! Men visst känns det bättre när man loggar in sig och ser att man har fått kommentarer vilket bevisar att någon faktiskt läst det man skrivit.

    Hoppas att du har en bra dag!

  2. Kickan Says:

    Ja jag håller med dig om att kommentarer är alltid roligt att få och liksom du är man ibland inte kanske så bra på att kommentera alltid😉
    Men jag följer dig ivarjefall och ska bättra mig på att kommentera.
    Ha nu det så gott , själv ska jag jobba 2 nätter nu.
    Kickan

  3. Elin - ett hus till oss Says:

    Så konstigt att du skrev om kommentartorka just nu. Jag upplever samma sak. Jag tycker de har minskat mycket de senaste veckorna. Undrar vad det beror på? Kanske folk har mycket att göra nu när alla aktiviteter, jobb och tv-program startar efter sommaren?

    Ha en mysig kväll!
    Kram Elin

  4. undermolnen Says:

    Jag upplever också att det har blivit färre kommentarer på sista tiden. På min egen blogg alltså=)
    Ska skärpa mig att lämna avtryck då jag är inne här. Din blogg är en sån blogg där jag alltid hittar ngt intressat att läsa, varierad läsning med allt från inredning till barn osv.
    Såklart att det är roligt att någon kommenterar!
    Kram

Kommentera

