Cool väst och grönsaker

En cool tjej måste ha en cool teddyväst, eller hur!?! Den här fick jag syn på på KappAhl sist jag var där. Skall idag på rasten cykla ner på stan och se om den finns kvar i stora E´s storlek.  Har som vanligt 25% rabatt där så den blir lite av ett fynd i så fall.

väst

Måste också ta en sväng förbi Polarn och Pyret för att hämta det lilla Cliniderm-paket som man får gratis från tidningen Mama (kupong finns i senaste numret, och tack Ingela för att du påminde mig om det i din blogg idag🙂 ) Jag vill inte missa att testa deras produkter.

*******************************************

Våra barn klagar inte så jätteofta på maten men det beror nog mest på att jag i stort sett slutat att ta ut svängarna i matlagningen, med kryddning och nya experiment och sådant. Jag håller mig till 90% till säkra kort. Nedan stämmer i alla fall väl in då & då och känns säkert igen i andra familjer kan jag tro!

Matfamilj

Barnen älskar grönsaker och frukt, dom är lite konstiga😉 …

grönsaker

…dom gillar faktiskt alla grönsaker jag presenterat för dem förutom brysselkål😉 Själv var jag, som de flesta barn, ytterst skeptisk till alla grönsaker och frukter,  och ärligt talat så äter jag än idag inte mycket av den varan. Jag är glad att barnen tycker om det så mycket i alla fall. Stora E var nästan självvald vegetarian förr då hon definitivt föredrog de grönsaker vi serverade framför den andra maten. Vi fick då börja ge henne grönsakerna i slutet av måltiden så att hon skulle få i sig den vanliga maten också. Är era barn förtjusta i sådant?

Dax att jobba på nu. Jag ser fram emot en myskväll med dottern och Dobidoo, det är bara hon och jag som tittar på det. Ikväll är Måns Zelmerlöv med och honom tycker både hon och jag om. Ha en underbar fredag!

 

5 svar to “Cool väst och grönsaker”

  1. Popprinsessan Says:

    L har en period varit kinkig med all mat, vilket känts lite konstigt eftersom hon alltid ätit bra innan.

    Vi ska också ha en mamma-dotter-myskväll ikväll. Har lovat lite discostämning och popcorn🙂

  2. Ingela la la Says:

    Elin har alltid ätit allt och gärna mest av grönsakerna. Nu tycker hon helt plötsligt inte om någonting.. och det säger hon innan hon har smakat🙂 Det är väl ytterligare en fas antar jag..

    Hoppas att ni får en riktigt mysig kväll!

    Kram

  3. Kickan Says:

    Här är barnen skeptiska till grönsaker och har alltid så varit …suckar….men men barn är väl så.
    Ha en trevlig helg nu !

  4. diana Says:

    Tack snälla! Vilken söt liten väst förresten! Har just nu tävling på min blogg om valfritt personligt namnsilversmycke, var gärna med och tävla!! =) ♥ Kram

  5. undermolnen Says:

    Jättesöt väst! Har du något rabattkort som alltid ger dig rabatt på Kappahl? Har blivit mer och mer sugen på att handla där men inte kommit mig för än. Bra att du skrev det där om produktprovet, då ska jag också gräva fram Mama och hämta ut mitt!

    Lilla M var jättekinkig med all mat tills hon var ungefär 3 år, mager som en sticka var hon och totalt ointresserad. Efter det har hon börjat äta, och äter allt som vi vuxna äter. Speciellt förtjust är hon i baljväxter och broccoli. Hon äter helst grönsaker och kött, inte så mycket pasta/bulgur/ris.
    A åt allt tills hon var ca 2 år, sen var hon superpetig och ville typ bara äta gurka och pasta. Sen hon var ca 4 har hon ätit normalt, alltså av det allra mesta.
    Båda mina barn gillar att prova nya maträtter så det är väldigt roligt. Känns som en bra belöning efter åren av ratad mat.

    Kram

Kommentera

