Lyxfruar och andra program

Såg ni Hollywoodfruar igår? Jag missade det men såg det på TV 3 Play idag istället.  Det är ett program där de följer 3 svenska kvinnor som bor i Hollywood och är/var gifta med väldigt rika män.

Det var bland annat Anna Anka, gift med Paul Anka. Det var både sorgligt och lite skrämmande att se, framförallt henne utav de tre. Hon är en manisk pedant, verkar behandla sina anställda i hemmet och barnflickan väldigt respektlöst, nedvärderar andra ”vanliga” människor totalt och låter mer som att hon är betald för att vara sin mans fru och upföra sig exakt som han vill och för att vara helt, till 150% perfekt i alla lägen. Hon ser inte lycklig ut i ögonen. Det känns som om hon inte lever riktigt det liv hon vill även om hon gärna vill ge sken av det. De har två barn. Det enda man fick se av henne och dem tillsammans var när hon behandlade dem väldigt kallt och kärlekslöst. Jag kan inte se henne framför mig som en mjuk och gosig mamma. Visst, sträng kan man vara & hård i uppfostran med, men jag hoppas verkligen att hon även ger dem massa kärlek, ömhet och uppmuntran i livet. Barnflickan, eller au-pairflickan som jag hellre kallar (jag har varit det själv), verkade heller inte krama dem, trösta dem eller ge någon kroppskontakt. Jag bara måste följa resterande avsnitt och då hoppas jag se mer av denna familj och då några positiva saker också. Serien kan såklart vara vinklad, de kanske väljer att visa enbart hennes hårda sidor, det får vi väl tro för annars verkade hon inte alls sympatisk på något sätt alls faktiskt.

De andra två var inte lika illa. Den andra damen det handlade om verkade ganska ointelligent och världsfrånvänd mens den tredje (hon som var nyskild) verkade betydligt mer ”down to earth” och henne kunde man nästan gilla lite faktiskt. Fast bara lite än så länge😉 Vi får väl se hur programmet artar sig. En intressant studie i beteende-iakttagande!

tv

Sedan har vi mat-Tinas nya program, Cook along. Jag såg det förra veckan och tyckte inte så mycket om det. Tina är bra, absolut inget fel på henne och maten var säkert god men jag tycker inte alls om programidén. Jag gav det en andra chans igår men slog över till ”Sveriges fulaste hem” istället efter mindre än halva programmet. Det är ett rätt kul program och jag gillar designparet, Simon och Tomas🙂

Jag tittar ganska mycket på TV, om jag har tid under mina ”golden hours” mellan 20-22.30 när barnen sover och hemmet är lugnt. Tittar mest på nyheter, inrednings, trädgårds eller matprogram + att jag följer vissa underhållningsprogram som tex Dobidoo, Körslaget, Let´s Dance och liknande när de går. Jag följer inga amerikanska serier (inte ens Sex in the city eller Lost som så många tycks följa) och inte heller Idol. När det går engelska deckare däremot, då sitter jag bänkad. Dem älskar jag. Vilka är era favoritprogram?

Just nu känns mina ögon lite lätt fyrkantiga, inte efter TV-tittande, utan efter lite för mycket bloggande och data-tittande. Dags att ta ett bad, sedan sova! God natt på er.

5 svar to “Lyxfruar och andra program”

  1. Ingela la la Says:

    Visst var hon Anka väldigt märklig? Det enda jag sa till Johan under programmet var att hon kan inte vara frisk i huvudet. Otäck människa.

    Hoppas allt är bra. Jag kilar förbi här av bara farten på väg till dagis🙂

    Kram

  2. Charmkatti Says:

    Tittar nästan inte alls på tv faktiskt. Kollar nån film då och då, kankse inredningsprogram, som roomservice, det tycker jag är grymt bra. Annars sitter jag hellre vid datorn och fixar med bilder.

  3. anna Says:

    Kollade halvt om halvt på Holywoodfruar. Bestämde mej omgående att det här kan jag bara inte se. Vilken skruvad värld lever dessa kvinnor i? Anna Anka verkade också tro att alla ville vara som hon, skulle inte tro det.

    Förtillfället ser jag på Idoluttagningarna tycker det är ganska underhållande…🙂

  4. Rebecca Says:

    Ja men herreguuud vilken kvinna.
    Hon kände sig ensam då hennes man sov, men inte fasiken tillbringade hon någon tid med barnen. Pinsamma människa!
    Hoppas allt är bra med dig och la familja.
    Massor med kramar

  5. Kickan Says:

    Japp helgen ledig- dock med lite fester inplanerade😉
    Och jag har endast sett slutet på hollywoodfruar och kan inte mer än att instämma med att den där Anka är mer än lovligt knäpp.
    Jag brukar följa b.l.a Lets Dance , CSI, Leila bakar ( när det går förstås ) samt den nya serien True Blood. Vägrar se Idol -orkar inte se när de gör bort sig.
    Ha det gott !

Kommentera

