Dottern, en blivande ingenjör?

Nej, kanske inte men jag är imponerad att hon redan vid 7 års ålder kan rita i perspektiv såpass bra. Jag är 38 och kan inte det bättre än henne kan jag säga. Kanske brås hon på min mormor och sin mormor som båda är mycket talangfulla på att rita. Min mamma är dessutom ingenjör/konstruktör. Kanske går det i arv. Kolla bara ett av pappa M´s jobbalster nedanför stora E´s, nästan lite kul 🙂

Detta är en ritning över hur hennes koja skulle konstrueras. Först fixade hon en ritning sedan ”byggde” hon den.

ettan 035

M´s jobb”chart” som han i efterhand knappt förstår sig på själv.

mats_jobb

På rasten idag har jag tänkt hinna med en massa ärenden. Bl.a för att inhandla en luftmadrass för stora E´s kompis skall sova över idag. Vi har hitills släpat upp en gammal och väldigt tunn och ganska obekväm madrass från källarförrådet (lååångt bort) när någon sovit över så en luftmadrass vore definitivt en käck investering och ett uppköp 🙂 Sedan vill jag till Polarn & Pyret och köpa lite ull-långkalsonger, vantar och strumpor i ull-blandning mm, för det börjar verkligen bli kyligt nu. Lilla E är en riktig frysfis så han behöver defintivt ull för att hålla sig varm. På Åhléns föll jag för tröjan nedan, ur deras eko-kollektion, så den skall jag köpa till stora E. Inte i ull, men himla fin 🙂

tröja

 

Ha en underbar fredag!!

 

PS. Jag såg igår att jag uppnått strax över 7000 besökare sedan februari när jag började blogga. Kanske skall jag ”lotta ut” en liten present för att fira det. Håller bara på att fundera ut vad . Jag talar om när jag kommit på det 🙂 DS

Ett svar to “Dottern, en blivande ingenjör?”

  1. Charmkatti Says:

    Du med Louise! Ha en fantastisk helg i det underbara höstvädret!
    Och det var en rätt kul liknelse bilderna emellan, stora E är verkligen jätteduktig, jag tror inte ens Loppan vet vad perspektiv är.

Kommentera

