Bio, klipp och käck vinst :-)

Idag skall jag klippa mig. Det är SÅ välbehövligt. Mitt hår är för tunt för att vara snyggt när det blir såhär långt, jag kommer klippa det en bra bit men begär alltid att jag måste kunna fortsätta att sätta upp toffs ibland.

Stora E har en fullspäckad och kul dag att se fram emot. Först strax här så skall hon till simskolan, sedan på barnkalas hos en granne (dit lilla E får följa med också) och efter det, den STORA händelsen. Hon skall på bio med J, ni vet pojken jag nämnde som hon gått på dagis med förr och dom är så förtjusta i varann men har knappt träffats senaste året. De skall se G-Force. Den filmen verkar kul men rätt fånig, den handlar om massa marsvin (jättesöta!) i en actionhandling av något slag. De kommer att vara själva i salongen men jag sitter och läser utanför i foajén så de vet var de har mig🙂 Efteråt följer J med hem och leker och äter middag hos oss.

g force

I torsdags spelade denna familjs favoritlag, Gais, match och de vann med 4-0. M hade för ovanlighetens skull fått för sig att spela på resultatet och hade valt just rätt🙂 så han vann 1800:- vilket är PERFEKT då vi i helgen tänkt köpa en bältesstol till lilla E. Det är äntligen dax nu. Det lutar åt att det blir denna, en Britax Kid Plus som kostar exakt det han vann så det känns som vi får den gratis. Inte alls dumt!

kid plus

Själv är väldigt trött idag, Lilla E har kommit in 3 gånger inatt, inte för att lägga sig där, det har han nu inte gjort på 7 nätter men istället vill han bli omstoppad och pussad inne hos sig, vilket jag givetvis gör. Varför det blev så många gånger inatt vet jag inte, annars blir det mellan 0-2 gånger per natt bara…

Min ischias har också gett sig till känna dessvärre, jag har verkligen väldigt ont i ryggen (i vanliga fall bara lite ont…) och är livrädd att röra mig fel eller anstränga för mycket för då kan det bli ännu värre😦 När det är som värst, så viker sig benen och jag kan knappt röra mig alls. Så illa blir det bara ca 1 gång per år. Försöker slippa undan nu genom att sköta mig bra idag. Håll tummarna är ni snälla för detta är verkligen plågsamt😦 Får vara extra försiktig i frisörstolen.

Positivt är att det är lördag och ännu en dag med strålande sol. Kram på er!

3 svar to “Bio, klipp och käck vinst :-)”

  1. Kickan Says:

    G-force ska vi också gå och se förhoppningsvis -barnen vill ju se den naturligtvis.
    Och ischias är inte att leka med I KNOW ! Min rygg är inte heller vad den borde vara tyvärr och det har varit sjukgymnast och kiropraktor om vartannat . Var rädd om dig och ryggen nu.
    Tjingeling !

  2. undermolnen Says:

    Klart tjejen ska bli ingenjör;) Det verkar som att hon har rätta läggningen för det=)
    Jag är lite dålig på att kommentera, jag ser de kommentarer jag gjort runt om på wordpress och tänker att det inte kommit nya inlägg. Sen inser jag alltid efter ett tag att det FORTFARANDE är mina egna kommentarer…Så här är jag. Igen. Och lär mig aldrig.
    Skönt med en vinst som täcker upp ngt man ändå hade tänkt att köpa. Då känns det som att det var menat. Minns då vår barnvagn blivit stulen och maken vann pengar så att det täckte upp självrisken. Då kändes det mindre surt.
    Kram.

  3. jezza Says:

    Åh din stackare, har du ischias?
    Hoppas att du slipper det allra värsta även om jag förstår att det gör vansinnigt ont som det är nu!Har sett min mamma med detta under alla år *uscha*

    Hur gick det hos frisören?Hoppas att du hade en mysig stund, bild kanske *blinkar*😀

    Ha en jätte mysig lördag!!

    Kramar!
    //Jessica

Kommentera

