Höstdagjämning i rött

Rött är en favoritfärg. Piggar verkligen upp i höstrusket som Göteborg drabbats av idag..

Igår fick jag Jotex julkatalog i brevlådan och då kände jag att julen verkligen är nära nu😉 …inte!  Jag är en julälskare av stora mått så december är en trevlig månad tycker jag mitt i mörkret. Däremot oktober-november samt januari-februari skulle jag lätt klara mig utan.

Dessa träbokstäver, som kan hängas på vägg eller stå själva, tyckte jag var fina! Från Jotex

godjuljotex

Kopp från Åhléns, i riktig Louise-anda. Jag och prickar vet ni😉

kopp

Jättefint skrivbord från Ikea (Linnarp). Hoppas det finns kvar när det är dax för skrivbord i lilla E´s rum. Skulle passa så fint där.

ikea linnarp bord

Denna jackan från Dikdriksson skulle jag gärna ha. Jag är så tråkig vad gäller vinterjackor, har aldrig någon färg på dem utan grått, svart eller vitt bara. Det skadar inte alls att lysa upp i mörkret och det gör man definitivt med denna!

jackadidriksson

Annars kan jag mycket väl tänka mig att matcha dotterns lurviga väst som jag visat tidigare med denna mysiga teddyjacka från Ellos!

lurvjackaellos

Dessa knoppar skulle jag vilja ha på en byrå i stora E´s rum! (från Blå Elefant)

knopp

Igår klockan åtta så följde jag en chat med Anna Anka som var på sajten Familjeliv,  det var ganska intresant. Jag tror mer och mer att hon till stora delar spelar teater i Hollywoodfruar. Det verkar absolut vara så. Hon kanske inte är den mest sympatiska männsikan men heller inte så hemsk som hon spelar i serien tror jag, hoppas i alla fall att så är fallet, för hennes omgivnings och familjs skull. Inte likt mig att följa ett program som detta men jag tycker faktiskt det är riktigt underhållande🙂

För övrigt är jag nog nere i en höstsvacka tyvärr. Ryggont, jobboro, bristande motivation gällande det mesta och regn och rusk gör att jag känner mig långt ifrån glad och positiv just nu. På torsdag har vi bilbesiktning och det oroar jag mig också för, tycker det är en del smågrejer som de eventuellt skulle kunna anmärka på men har vi riktig tur så går vi igenom utan anmärkning. Då får vi fira🙂

Trevlig tisdag på er!

2 svar to “Höstdagjämning i rött”

  1. Charmkatti Says:

    Går bilen igenom så tycker jag du ska skaffa dom där söta knopparna från Blå elefant, dom var riktigt fina!

  2. undermolnen Says:

    Håller tummarna att bilen passerar utan anmärkning!
    Tror också att Anna Anka är vettigare än vad som framställs i TV.
    Tv 3 är väl inte kända för sina välnyanserade produktioner direkt, och på FL verkade hon rätt normal.
    Vilka fina bilder, jag gillar också rött och brukar försöka ha lite acessoarer i rött, t ex handväska eller handskar eller så. I övrigt är jag ganska grå/svart i mina färgval. De där kopparna var ju jättefina.
    I like prickar, som du vet!

Kommentera

