Mammagruppsträff med Tomas Bodström

Det var en trevlig träff igår med tre av tjejerna från när vi var gravida 2001-2002, vi är sju stycken som fortfarande ses ibland. Det blev INTE after-work Incontro som vi betsämt, när de bestämdes visste vi inte att bokmässan var just nu. Det ligger precis brevid Svenska Mässan och kön var lååång dit så vi gick till Avenyn istället. Där var det rätt mycket folk också så vi valde den inglasade och infravärmda uteserveringen på Babar, bara av den anledningen att det fanns ett bord med spanläge ledigt där.  Jag beställde kantarellrisotto med baconchips och creme brulé till efterrätt.  Det var väldigt gott, speciellt risotton, som jag måste prova att göra själv, det kan inte vara så svårt. Med öl till maten och så trevligt sällskap så njöt jag av att var ute lite grann i svängen i alla fall, det är man inte alltför ofta nuförtiden (annat var det förr!!). Tomas Bodström och ett par andra slog sig ner vi bordet bredvid oss,så lite kändisspan fick vi på köpet🙂

Antalet kantareller jag hittat i år går lätt att räkna på ena handens fingrar😉, tur att man har en mamma med väl utvecklat svampsinne!

kantarell

Ikväll skall jag göra pasta med champinjoner, purjolök, vitlök, bacon , körsbärstomater och mini-bladspenat. Jag har varit och storhandlat idag så kylskåpet är fullt och då är det inte så svårt att improvisera fram en middag. Lilla E och M är iväg och köper lilla E´s mycket välförtjänta belöning för att det nu finns 14 guldstjärnor i rad på hans sovschemalapp (ett Tjuv och Polis-spel blir det). Han har alltså sovit i sin säng varje natt i två veckor, helt otroligt. I början kom han in till oss varje natt för att be om att få bli omstoppad inne hos sig men senaste  fyra nätterna gör han inte ens det längre. Jag sover mer ostört än jag gjort på över 7 år.

M spelade in Dobidoo och Skavlan till mig igår så dem har jag kollat på nu. Skavklan hade ju intressanta gäster.

Ikväll skall vi bara mysa och titta på antingen Shrek 3 eller Norton, har stora E bestämt. Klockan nio vill jag se på ”Crouching tiger, hidden dragon” som jag hört skall vara bra. Vet inte om M sett den redan kanske  men jag kan ju spela in den om han inte vill se den.

Höst = myskvällar med tända ljus !

höstlöv

Imorgon skall barnen på varsitt kalas, ett klockan 2 och ett klockan 5. M skall ut till Lerum och lämna in vår bil för att en vi känner skall fixa handbromsen, som ju inte gick igenom besiktningen. Vi måste också hinna  att städa vårat källarförråd, förrådet som Gud glömde😉

Trevlig lördag!!

3 svar to “Mammagruppsträff med Tomas Bodström”

  1. Popprinsessan Says:

    Vilken mysig tjejträff! Låter som riktigt smarrig mat och lite kändisspan är helt i min smak😉

    Irriterande med handbromsen, den använder jag aldrig! Hoppas att ni kan få hjälp att laga den.

    Varför känner du dig så orolig över ditt jobb? Går det inte bättre nu när ni får sitta hemma? Vad kan du annars tänka dig att göra? Många frågor…

    Ska också ha en myskväll ikväll, L och jag. Maten är snart klar och jag har lovat att vi ska äta framför tv:n….

  2. Lolo Says:

    Mosters best ever movie!
    Crouching Tiger!! Hoppas du gillade den – då är vi ännu mer lika varandra!
    Kram!

  3. jezza Says:

    Kikar in för att säga hej!
    Hoppas att du mår okej gumman, låter som du haft en mysig helg.

    Kramar!
    //Jessica

Kommentera

