”Knäpp” son, fyndtips och sorgligt beslut taget

Klockan 3.15 i morse kom en ganska uppjagad lilla E in till mig, jag trodde han hade drömt men nejdå, han förklarade att han var rädd då det var någon som sparkade små fotbollar på hans fönster…det var ju bara regn som smattrade. Vart får dom allt ifrån ? 🙂 🙂

Så idag vaknade vi till en riktigt gråstrist och jätteblåsig dag. Höst på riktigt. Brrr.. Just sådana här dagar känns det mer än  ok att jobba hemma. Att slippa cykla till jobbet.

fotbollar

Igår var jag och stora E en liten sväng på Liseberg, inte för att åka (även om det blev en slänggungetur för henne), utan för att fynda i två affärer som varje år, de sista 3 helgerna, har 50% på allt. Jag går dit varje år och köper upp mig på kalaspresenter och julklappar. Köpte en del Diddle och Hello Kitty-grejer och lite fina halsband och annat smått & gott. Det är toppbra att göra så varje år i september! Jag fyller presentlådan för ett bra tag framöver. Det blir rätt många kalas för stora E´s del under höst och vår.

Jag älskar att fynda!

rea

Vår bil har en vän i Lerum redan lagat, han är otrolig (& gör det så billigt)! Han åkte dessutom iväg imorse och ombesiktigade den åt oss och den gick igenom så nu slapp vi det med.  Vi är så tacksamma och glada att känna honom. Det kommer kännas ovant att kunna parkera i sluttningar/backar igen utan att oroa ihjäl sig att bilen skall flytta på sig under natten… 

Sedan har vi fått ta det sorgliga beslutet att sälja Isadora. Jag har sedan jag slutade med mina pollenallergitabletter för ett par veckor sedan  (som jag börjar äta i april varje år) insett att jag är jätteallergisk antingen mot henne eller, mer troligt, mot hennes hö. Jag har inte märkt det förrän då, då tabletterna har täckt in det med. Jag är gräsallergiker och borde väl någonstans ha tänkt tanken att jag skulle kunna vara allergisk mot hö men så långt tänkte jag aldrig. Jag skäms över hur dum jag varit 😦 Vi la ut annons igår och det ringde en intresserad på kvällen redan. Dock skulle den personen tänka ett par dagar först så det kanske inte blir något. Jag förväntar mig inte att det skall bli lätt att få henne såld men vi behåller henne självklart tills dess. Skulle aldrig kunna avliva henne. Det vore för hemskt, hon är så fin och hon har inte gjort något ont 😦 Usch vad ledsna jag och stora E var när jag äntligen tagit beslutet. M har aldrig velat ha kaninen och lilla E verkar inte bry sig om henne så mycket. Känner ni någon i Göteborgsområdet som vill ha kanin så säg till!

Nu måste jag jobba, jag/vi har glädjande nog ganska många förfrågningar just nu att göra offert till. Det är bra!

Kram på er

7 svar to “”Knäpp” son, fyndtips och sorgligt beslut taget”

  1. Malin Says:

    Hej!
    Fin blogg du har, har läst litegrann.
    Trist med kaninen! Hoppas det löser sig.
    /Malin

  2. irin Says:

    Hej vännen!
    Jag har varit oförskämt dålig på att kommentera i allas
    bloggar den senaste tiden…
    Anders Brasilienresa, Nystart på jobb & en massa sjukt i hemmet har gjort att jag helt enkelt inte har haft tid…
    Läst har jag försökt göra ivarje fall 🙂
    så jag hänger med lite grann med era liv 🙂
    kram
    magsjuka ia

  3. Rebecca Says:

    Hej Louise!
    Vad tråkigt med kaninen, förstår att ni är ledsna båda två.
    Vilken smart grej att presentshoppa lite. Synd att vi inte bodde i Göteborg för är det något som gillas här hemma så är det HelloKitty grejer.
    Hoppas du får en bra dag.
    kramar Rebecca

  4. GucciMama Says:

    Tack så jätte mycket för gratulationerna. Min tjej har blivit stor:-) Hoppas allt är bra med dig!

  5. undermolnen Says:

    Vad trist med kaninen! Hur tar E det?
    Det låter smart att fynda presenter så där, synd att vi inte har någon motsvarighet här i huvudstaden. Jag tänker ofta att man borde köpa julklappar utspritt under året för att inte behöva handla ihjäl sig i december.
    Kram.

  6. Kickan Says:

    Alltid tråkigt att behöva göra av med ett djur på grund av ena eller andra anledningar. Och det där med att handla på sig små presenter brukar jag också göra när jag hittar nåt som det är rea på och så läggar jag det i ”presentlådan”
    Hoppas att du snart känner dig lite piggare och ibland är man sämre på att kommentera i bloggar och ibland bättre.
    Ha det nu gott och skött om dig !

  7. jezza Says:

    Åh vad tråkigt med kaninen, förstår att det var ett jobbigt beslut.Samtidigt som man inte har så mycket val när man är allergiker 😦 Hoppas det ordnar sig!!!

    Hoppas att allt är bra med dig annars gumman!

    Kram!
    //Jessica

Kommentera

