KaninÅngest med stort Å.

Jag nämnde kanske att det fanns en ung tjej (typ tonåring låter hon som) som var intresserad av vår kanin. Hon skall komma och titta imorgon MEN nu imorse fick jag ett samtal från en annan tjej som är van kaninägare (hin har redan flera stycken) som ville ha Isadora. Hon hoppar med sina kaniner (tävlar) och skall börja avla också. Hon tar Isadora på stående fot & är beredd att hämta idag och det hade väl varit frid och fröjd om jag bara kunnat ringa den andra tjejen och avboka vår dejt imorgon men det kan jag inte för av någon besynnerlig anledning ser jag inte hennes nummer i min mobil. Hon måste ringt från dolt nummer?! Vad gör jag nu? Jo jag har lovat den nya tjejen att hon kan hämta Isadora på fredag. Detta innebär att ajg imorgon vid 5-tiden kommer att ha en tjej i dörren som antagligen kommer bli både besviken och upprörd att jag sålt henne till någon annan 😦 Jättepinsamt och det känns elakt och jag kommer skämmas ihjäl. Jag måste ju dock prioritera att kaninen får ett så bra hem som möjligt och det tror jag hon får nu. Ja, ja det är bara att bita i det sura äpplet & ta emot henne imorgon. Jag kommer inte kunna sova inatt och kommer vara nervös hela dagen imorgon, sådan är jag, jag vill verkligen inte ”lura” någon 😦 det känns det nästan som jag gjort nu. Det jag får trycka på är väl att den andra har kaninvana och andra kaniner…men , blä, det känns inte bra även om jag är otroligt lättad att vi fått sålt henne redan! 🙂

Min mamma säger att jag tänker alldeles för mycket på andras känslor,  men sådan är jag…håll tummarna för att hon inte mördar mig imorgon då när hon kommer….

3 svar to “KaninÅngest med stort Å.”

  1. Bodil Says:

    Oj, vilken jobbig situation. Tycker dock att du gör rätt, välj den köpare som känns bäst i magen!

  2. Lolo Says:

    Moster undrar stillsamt vad som händer om tjejen, vars telefonnummer du inte har, inte kommer alls….

  3. undermolnen Says:

    Jag förstår att du har ångest, det hade jag också haft. Samtidigt kan jag tycka att om man vet med sig att man ringer med hemligt nr och inte lämnar sitt nummer så får man räkna med att shit happens.
    Ta ett djupt andetag, det kommer nog ordna sig! Inte kommer hon mörda dig, det finns gott om andra kaniner på marknaden. Bra att du följer din intuition och säljer till ”rätt” köpare. Isadora kommer få det bra där med de andra kaninerna.
    Kram.

Kommentera

