Oktoberfest för mig och jul på Ikea

Idag skall jag och en kompis, i samma bransch, gå på den årliga oktoberfesten som ett stort flygbolag håller i. Det brukar vara god mat, massa öl (väldigt gratis) och underhållning. Att festen går av stapeln på krypavstånd hemmifrån är också en bra grej😉 Jag hoppas på att inte vara hemma innan klockan 24! Min snälla chef har redan gett mig ok på sovmorgon imorgon så jag behöver inte tänka alltför mycket på att hålla mig kolugn & ölfri😉

öl

**************************************

Igår såg jag på lokalnyheterna att Ikea redan öppnat upp sin julavdelning (dock ej på nätet ännu vad jag kan se). Jag är verkligen ett julfreak men nu har det knappt hunnit bli höst innan de börjar, lite smågalet kan jag tycka. 1 november kan jag acceptera att det börjar med julgrejer i liten skala i affärerna men det riktiga pyntandet borde vänta till 1 december tycker jag. I december sedan så frossar jag mer än gärna i julsaker däremot.

*******************************************

Jag har fortfarande ångest inför eftermiddagens möte här hemma men jag har verkligen gjort allt jag kan för att försöka ta reda på numret till den där tjejen och det går inte. Det är ett mysterium hur hon kan ha ringt min mobil utan att numret finns kvar i  inkommande samtalslistan. Jag vet vilken dag hon ringde & tom ca-tiden men där finns inga nummer. Inte ens Tele2 fattade hur det gått till. Jag kan bara hålla tummarna för att hon inte skall bli för arg.

Stora E har tagit det coolt fram tills imorse då poletten föll ner för henne. Usch vad hon grät. Inte kul att skicka henne till skolan i det tillståndet. Fick tom mailat hennes fröken så hon förstår varför E är ledsen idag & imorgon. Jag är också jätteledsen att det blev såhär, men även lättad över att bli fri från husdjur, och det extraarbete & dåliga samvete det har medfört för mig.  Nu vet jag också att jag är otroligt allergisk mot hö/halm, det räcker med att jag lägger in två nävar i hennes bur så kliar det i ögon och gom och killar i näsan i en timme efter det. Jag tror inte att jag är allergisk mot Isadora men skall ändå gå och allergitesta mig så jag vet om jag tål kanin/katt/hund eller inte. Kanske, kanske vill vi ha en katt om någar år. M är en riktig kattmänniska.

***************************************

Är det förresten bara jag som har barn som vägrar inse att det plötsligt blivit jätterått och kallt? De accepterar tjockare jacka, mössa och tunna vantar men när jag försöker säga att det nog är läge för fleecebyxor eller överdragsbyxor över de vanliga vid utevistelse så springer de åt andra hållet, de vill inte ha det även om de erkänner att de fryser. Speciellt stora E är omöjlig då hon säger att det inte är tufft med överdragsbyxor och hon tänker minsann inte ha det förrän alla andra på skolan har det…

Ha en fin torsdag trots höstrusket!

UPPDATERING OM KANINLÄGET: Nu har de varit här, och JA det var pinsamt. Eventuellt är de iaf intresserade av att köpa uteburen. Imorgon kl 14 hämtar de nya ägarna henne. Skönt att det är över, puh!!!

3 svar to “Oktoberfest för mig och jul på Ikea”

  1. Kickan Says:

    Jamen va bra att det gick som det gick med kaninen-att den blev såld.
    Här är mina barn likadana med vinterkläder och fleece…suck…dom kommer och är kalla som is men icke att där ska tas på några värmande kläder.
    Idag åkte vinterjackan på dom och det var skönt att den kom på ivarjefall.
    Tjingeling !

  2. Charmkatti Says:

    Förstår din känsla om att man inte vill såra andra. Men samtidigt tycker jag lite synd om tjejen som inte fick köpa Isadora. Bara hoppas att hon hittar en annan lika fin kanin.

    Kram
    Katti

  3. jezza Says:

    Hej gumman!
    TACK för din varma kommentar, det betyder mycket!!!!!!!
    Och jag fiskar eg inte efter fler kommentarer, jag kan bara bli lite ledsen ibland på männsikor som ber om lösenord och sedan aldrig kommenterar, det var en pik till dem😉😀
    Vissa mailar jag ju lösen till, o jag menar då har jag ju valt men…ja du fattar *s*

    Och du, här är oxå krig om kläder varenda morgon.Sonen ska helst gå i capribyxor ännu och det räcker minsann med en huvtröja enl honom *pust*
    Det är ju för sjutton minusgrader ute på mornarna!!
    Unge😉
    Ibland känner jag att de får väl frysa då så kanske de inser😉
    Små barn, små bekymmer eller hur är det de säger *ler* Känner mer o mer att det stämmer!!

    KRAMAR I MASSOR!!!!
    //Jessica

Kommentera

