Besök från väst, bakis och en lättnadens fredag

Idag kommer min kära moster Lolo från England och skall stanna över helgen. Hon är en klar favoritperson i mitt liv.  Alltid lika kul att träffa henne igen och på söndag blir det middag med henne hemma hos mina föräldrar.

Det är en relativt slö Louise som skriver här idag. Kan bero på ett par öl för många igår. Det är svårt att stå emot och att hålla räkningen när det står stora kannor med öl framför en 😉 Jag sov till 9 med ett avbrott runt 7.30 då stora E hade sitt avsked med Isadora och grät hjärtskärandes & otröstligt. M sa att hon lugnade ner sig lite lagom till ankomsten till skolan. Jag bad de nya ägarna att hämta henne dagtid så E slipper vara med när hon åker så de kommer vid 14 tiden. De andra som kom hit igår ringde igårkväll och sa att de ville ha uteburen så den hämtar de idag med. Känner mig glad att det löste sig så smidigt i alla fall med detta. Vilken läxa jag lärt mig…

körslaget

Nu blir det två myskvällar, i stora E´s och min smak, i rad framöver. Ikväll är det Lilla Melodifestivalen och imorgon börjar Körslaget igen. Ser fram emot en lugn helg. Hoppas att ni får detsamma!

2 svar to “Besök från väst, bakis och en lättnadens fredag”

  1. jezza Says:

    Hoppas ni haft en mysig helg nu!!!
    KRAM igen!

  2. Charmkatti Says:

    Nä, fy för förkylningar!
    Men skönt att det löste sig så smidigt med kaninaffären. Men stackars E, vilken sorg, men hon kommer nog över det snabbt.

    Prag, nä jag ska inte fara med maken, han får vara hemma med barnen. Det är jag och sju glada tjejer till som åker. Fyra dar blir vi borta!

Kommentera

