Förkylningshelg med god mat och kul nattlinne

I fredags kände jag mig som en klubbad säl efter att Isadora var hämtad och buren också hämtades några timmar senare. Från kl 18.30 var jag däckad i TV-soffan. Stora E och jag tittade på Lilla Melodifestivalen. Hon har bestämt att hon och en kompis skall vara med där nästa år så hon försöker komma på en bra text och melodi att skicka in nu🙂

Jag trodde att jag hade baksnälla sedan torsdagens oktoberfest,  men det var en trist höstförkylning som ville bryta ut och det gjorde den i lördags rejält. Dagen spenderade i soffan och sängen, det var lite mysigt då det regnade och regnade vilket inte gjorde mig någonting just i det tillståndet. På kvällen lagade M jättegod middag. Det är hans middagsdag en dag i veckan och då brukar det bli jättegott. Han gjorde entrecot, potatismos med vitlök & annat i samt ett urgott kryddsmör med chili, gräslök mm i.

Igår tog jag det också jättelugnt och barnen var hos kompisar och lekte. På kvällen gick vi hem till mina föräldrar för en middag med englands-mostern och en drös andra släktingar. Det var fantastiskt god mat och det är sällan jag blivit så mätt!

Älsklingsmoster L + en av mina kusiner

moster

Kusinerna berättar spökhistorier under köksbordet….

kusinerna

Mammapuss på stora E ♥kärlek

puss

Just nu är M hos tandläkaren med båda barnen. Det är första riktiga tandläkarbesöket för lilla E och stora E vill stolt visa upp sin två gluggar och den första sexårstanden (av 4) som nyss kommit upp. Jag hoppas innerligt att hon inte har något hål, det har hon inte haft hitills iaf.

M fick i uppdrag igår att köpa ett nattlinne jag sett på KappAhl åt stora E. Det speciella med det är att man får med ett likadant nattlinne till sin docka. Så himla gulligt och en verkligt kul idé! För ett par år sedan ahde Lindex också några tröjor och nattlinnen som hade likadan dockkläd som ingick och stora E fick en tröja till sig och dockan som  hon älskade. Hon har rätt många nattlinnen men en del håller på att växas ur, så detta får hon i julklapp tror jag.

1 for you and 1 for your doll🙂

nattlinne

Fortsätter ta det väldigt lugnt idag för sedan är M i Stockholm tisdag-torsdag denna veckan. 3 dagar själv med allt😦 Jag jobbar men det vore fel att säga att jag är överaktiv just idag…

Kram på er. Jag uppskattar er trogna läsare som jag har jättemycket!

4 svar to “Förkylningshelg med god mat och kul nattlinne”

  1. Kickan Says:

    Ja jag minns också att Lindex hade såna nattlinnen för en del år sen – äldsta dottern fick ett och då följde ett likadant docknattlinne med -jättegulligt !
    Hoppas att du får en bra kommande vecka.
    Kramiz!

  2. Popprinsessan Says:

    Vad skönt att det löste sig med kaninen, även om det var lite strul. Så trist att du blivit förkyld, men du verkar ändå ha haft en hyffsad helg. Själv väntade jag mig en förkylning men den har inte brutit ut ännu. Vet inte om jag vågar ställa mig på crossen imorgon..

    L har ett nattlinne där det medföljde ett till nallen/dockan. Kul att det finns igen, ska nog också inhandla ett sådant om jag springer förbi KappAhl. Tack för tipset!!

    Krya på dig och hoppas allt går smärtfritt när du är själv i veckan. Själv ska jag vara själv i två veckor från söndag…. urk.

  3. undermolnen Says:

    Skönt att det löste sig med kaninen till slut! Förstår att det var en mental urladdning. Hoppas att du snart kryar på dig och att det inte blir så seglivat. Sitter själv med en sån där jobbig förkylning och är hängig.

    Vilket fint nattlinne! Minns också Lindex nattlinnen till dockan. Ska verkligen ta tag i det där med Kappahl-shoppingen nu, de verkar ha mycket fint!

    Hoppas det går bra under tiden då maken jobbar borta. Tufft då du inte själv är hundra men du ska veta att jag tycker att du är cool som ror iland båten under makens jobba-borta-perioder.

    Stor kram!

  4. Batman, James Bond, andra julklappar och REGN « This is my life! Says:

    […] ett tag sedan skrev jag om en anna  present jag köpt till henne på Kapp Ahl  , ett nattlinne med medföljande docknattlinne. Nu såg jag att Lindex också har en […]

Kommentera

