Pysselsugna? Det är vi!

När kvällarna bli mörka, kyliga och långa så väcks pyssellusten, hos både barnen och mig här hemma. När det inte är så mycket utelek på gården på kvällen längre. Då blir det spel, pussel, rita, pärlor eller annat pyssel som gäller. Matbordet i vardagsrummet är ständigt belamrat (tack och lov att vi förutom köksbord och soffbord även har plats för matsalsbord i vardagsrummet för då slipper man plocka undan för att kunna äta och så!).

Affären Panduro Hobby är en storfavorit för mig. Kan gå där länge och få inspiration och det är svårt att gå in där utan att komma ut med något nytt som man inte visste att man ville ha😉 På senare tid har vi köpt flera nya, lite ovanligare pärlplattor och i helgen så hade även pysselsatserna för julen kommit in så vi köpte en sats där man kan göra Snöänglar och vi skall nog köpa dessa små julgrisar också som man får måla själv, så jättesöta🙂

Otherbild

Vi är lite tokiga i pärlplattor just nu, speciellt lilla E har fått ett stort intresse för det de senaste månaderna. Jag gjorde  en pojke med Barcelona blå/röd-randig tröja och blå shorts till honom, precis som gais-pojken ovan, och den skulle han absolut ta med till dagis idag. Jag har lovat göra ett helt fotbollslag till honom🙂 Flickan valde stora E och den är verkligen stor! Det är kul att det finns så otroligt många olika former på pärlplattor nu. Vi köpte en Alfabetsplatta också. Sedan såg vi något som jag aldrig sett. Pärlplattor med pyttesmå plastpärlor, förstår inte hur någon kan ha tålamod med det?! Pärlorna var verkligen mini-bikini-små! Tycker de vanliga är små nog😉

Jag är fortsatt snorig men känner mig lite bättre i alla fall, det trista när min hals håller på att läka ut är att det killar så fruktansvärt i halsen. Inatt hade jag ”killehosta” utan dess like och höll endera på att krevera och endera på att kräkas nästan. Jag såg nu idag att jag har hostmedicin i kylen som jag får lov att ta inatt om det blir lika illa. Har dessutom en lilltå som ser mer ut som en prinskorv än en tå, då jag lyckades drämma in den i soffbordsbenet igår😦 så liite synd tycker jag om mig själv idag.

Imorgon skall jag med stora E till ögondoktorn. Hoppas att synen blivit bättre. Hon fick glasögon för 2 år sedan och synen har förbättrats sedan dess. Ju tidiagre de får glasögon desto bättre. Då kan synfelet ofta korrigeras helt så att hon kanske slipper glasögon sedan när hon är runt 10-13 år . Vi hoppas på det.

Här har ni sötaste tjejens nya skolfoto🙂 , där valde hon själv att inte ha glasögonen och det är ok för mig…

IMG

…men hon är minst lika fin MED glasögon…

glasögonvacker

Nu skall vi äta köttbullar och potatismos, oerhört avancerat😉

Ikväll skall jag titta på Äntligen Hemma som har premiär igen.

Ha en fin tisdagskväll!

3 svar to “Pysselsugna? Det är vi!”

  1. jezza Says:

    Åh vilka fina bilder på din fina tjej!!!
    Ska bli spännande att få se barnens bilder om ett tag.

    Panduro är min Hannas favoritaffär oxå, hon kan gå där i timmar känns det som, jag är dessvärre inte lika pysslig som hon men det är ngt jag gärna uppmuntrar😀

    Krya på dig nu gumman!!!!

    STOR KRAM!

  2. Charmkatti Says:

    Jättefin bild på E. Både med och utan brillor!
    Hoppas du mår bättre än jag…
    Kram
    Katti

  3. Kickan Says:

    Älskar Panduro ! där kan jag också gå och strosa runt och kolla in alla scrappinggrejer.
    Och tösen din är lika fin med som utan glasögon tycker jag . Här togs skolfotot nu i tisdags men det blev endast klassfoto i år – dom har tyvärr tagit bort det enskilda fotot.
    Ha det gott !😉

Kommentera

