Min kväll

Består av detta…

…ett styck trevlig ny tidning, otroligt god engelsk vanillafudge som min mamma fick av min moster från England förra veckan (tack mamma för att du delade med dig!),  mitt favorit påste som jag dricker dagligen (Lipton´s Russian Earl grey)….

ettan 043

…och så sist men inte minst, ett styck febrig son…

ettan 046

M är hos en kompis och äter, tittar på fotboll (snart!) och dricker en eller annan öl. Stora E sover hos en av sina bästa kompisar.

Vi var på Liseberg tidigare idag och åkte lite nu såhär sista helgen det är öppet och då mådde lilla E fortfarande bra, förutom att jag tyckte att han hostade lite konstigt, typ torrhosta. En timme efter att vi kommit hem noterade jag att han var knallröd i ansiktet och var varm och han hade då 38,6. Vet inte vart detta kom ifrån så jätteplötsligt? Jag hoppas nu bara att han inte får ett falsk krupp-anfall inatt (eller än värre svininfluensa…)  det är så läskigt och jobbigt. Hostan var lite åt det hållet men inte så kruppaktig att jag gav hostmedicin så det är bara att hålla tummarna här. Han och jag åt pizza och bara en halvtimme senare somnade han i soffan efter lite fotmassage från mig.

Det är bra att jag är ensam hemma just ikväll i alla fall för då har jag chansen att zappa mellan Körslaget och fotbollen. Hade M varit hemma hade jag inte haft en chans att se på Körslaget alls…

Nej nu skall jag försöka njuta av tystnaden och ensamheten, brukar njuta av det ungefär 20 minuter sedan blir jag rastlös😉

Ha en trevlig lördagskväll allihop & må Sverige vinna idag!!!!

3 svar to “Min kväll”

  1. Kickan Says:

    Ja här är det likadant !! Minstingen feber igår och den ville inte reagera på panodil suppen hon fick ! Rusade upp till 40,1 grader !!!
    Men idag är hon bättre. Lägger in bilder på bloggen från i fredags då vi besökte äppeltavlan i Kivik och lillan började må dåligt.
    Trevlig helg och måtte Sberige vinna ikväll.

  2. Erika Says:

    Gott med bilar eller rattar är väl de där rosa små =)

  3. Popprinsessan Says:

    Hur är det med lilla E idag?

    Har du funderat mer på det här med vaccinationen för barnen? L har fått en kallelse till torsdag, men det känns inte helt självklart. Jag är inte helt övertygad.. tycker att massmedia har haussat upp det så mycket att jag är helt rådvill!?!

    Btw, det verkar vara helt lagligt att köra med sitt döda rådjur så, och jag tror att chauffören=jägaren(?) tyckte att det var rätt coolt.. men fy fan (ursäkta svordomen) alltså!! Urk!

Kommentera

