Jag hatar krupp :-(

Fy vilken natt jag haft, lilla E´s feber har flera gånger gått över 40 grader och han har haft svårt att andas. Han får ibland falsk krupp men inte så ofta längre. Tyvärr har han fått de nu och eftersom det var såpass längesedan så hade hans Ventoline gått ut i datum för längesedan. Jag fick göra allt annat man kan göra för att förenkla andningen för honom; ut på altanen och andas kallt, dricka mycket, försöka sänka febern och bulla upp honom så han nästan fick sova sittandes. Vi kom igenom natten men jag blir så gräsligt orolig när han är så här sjuk att jag knappt kunnat sova och nu är jag otroligt trött och mår illa (jag mår lätt illa när jag är stressad och orolig, antar att det är ngn form av magkatarr som ger sig till känna då). Som om inte detta räckte så fick stora E ett frispel för att hon inte fick vara hemma med lilla E och mig. Förr kunde hon ju vara det om lilla E var sjuk men från 1:an så har man skolplikt och detta är något hon har oerhört  svårt att acceptera.  Sist han var sjuk var i januari då han fick någon typ av influensa och var helt genominfekterad och febrig i 6 dagar eller om det var ännu mer. Det var en hemsk pers, kändes som det aldrig skulle gå över och jag är rädd att det upprepar sig nu. Och jag är rädd att det är nya influensan han fått, även om det känns mindre troligt än så länge, inga fall av det på förskolan eller i vår närhet vad jag vet.

feber

Håll tummarna för att han tillfrisknar snart och slipper fler kruppanfall OCH att resten av familjen mirakulöst klara sig undan på något sätt…

5 svar to “Jag hatar krupp :-(”

  1. Malin Says:

    Oj, stackars lilla E (och dig!) Hoppas att han snart mår bättre!
    /Malin

  2. Lolo Says:

    Moster VET att E. snart är sig helt lik och krupp har vi alla i släkten haft!
    Om 15 år är E. myndig, men det blir väl en del turer innan dess, som för alla mammor! Kram och ta det så lugnt du kan idag!

  3. irin Says:

    Hej gumman!
    Vad trist med lille E.
    Ge honom en stor kram från oss.
    Arvid är oxå sjuk igen men de träffades ju aldrig så de kan ju inte ha smittat varandra…
    Hoppas att ni hade en lika kul dag på Liseberg som oss.
    ‘Vi får se till att träffas på riktigt snart igen.
    kram

  4. alexandra Says:

    ajdå stackars lilla E,jag låg ju själv förra veckan med influensa,dock ej svininfluensan,Håller tummar och tår för att lilla E inte skall få mer krupp.

  5. Popprinsessan Says:

    Men stackare! Det är otroligt jobbigt när de små är sjuka och framför allt när de inte kan andas ordentligt tycker jag! Håller tummarna att det ger med sig. Har ni ingen möjlighet att få ny medicin under dagen så att natten kanske blir lite enklare?

    Hoppas att det blir lite vila för dig också mellan varven.

    Kram!

Kommentera

