Monsteräpplen och mormor Louise

Lilla E och jag gick förbi affären på vägen till skolan, för att hämta stora E nyss här och där köpte vi dessa enorma Aroma-äpplen. La ett normalstort äpple bredvid som jämförelse. Det är inte bara stora utan jättegoda också🙂

AN APPLE A DAY KEEPS THE DOCTOR AWAY”

äpplen

Jag ringde vår vårdcentral, en nyöppnad en bara 5 minuters gångväg hemmifrån (perfekt!!), direkt imorse och fick en tid redan kl 9. Doktorn var väldigt sympatisk och konstaterade att han inte hade högt CRP (bakteriehalten i blodet tror jag det är, viktigt att kolla då lill-E har hjärtfel) utan att prickarna i ansiktet, febern och kruppen orsakas av ett virus. Kanske en vanlig förkylning som slagit till lite illa hos honom, det gör ganska ofta det. Jag fick iaf nytt recept på Ventoline som jag hämtade ut direkt, då bör vi slippa en upprepning av förra natten.

När jag skulle hämta på skolan så kom en liten tjej fram och frågade vad lilla E hette och vem vi skulle hämta. När jag förklarat läget så sa hon..-”jaha, är du deras mormor?” Nog för att att jag känner mig trött och sliten idag men mormor?!? Det var det fräckaste😉 Jag var tvungen att fråga lite snällt om jag såg ut som en mormor verkligen och efter att ha tittat en gång extra på mig så tyckte hon inte det🙂 ..det var ju snällt av henne.

tant

Lilla E vill aldrig äta när han är sjuk så det är bäst att ge honom det han vill så han får i sig något alls. Idag har hans meny bestått av; nyponsoppa, 3 tuggor banan, 5 tuggor av en minipizza, ett halvt jätteäpple, gamla ostbågar och saft. Han har lovat att äta lite potatismos och några köttbullar till middag och har sedan beställt glass med chokladsås till efterrätt.  Jag vill så himla gärna att han blir frisk till onsdag då det är dagisfoto-tagning, vi har aldrig missat det med någon av barnen och vill inte göra det nu heller, det vore supertrist verkligen!

Jag lär lägga mig samtidigt som stora E idag…men skall försöka hålla mig vaken till 22 i alla fall. Får se hur det går med det.

4 svar to “Monsteräpplen och mormor Louise”

  1. Popprinsessan Says:

    Nej men det var väl lite väl taskigt! Det är nog bäst att du försöker komma i säng i tid för din skönhetssömn🙂 Själv ska jag också försöka satsa på det, men skulle gärna vilja se lite Anna Anka.. Men då blir det lika sent som vanligt…

    Skönt att ni nu har medicin inför natten och jag håller tummarna att prickarna försvinner tills onsdag!

  2. Kickan Says:

    Jomen visst känner man igen sig i den situationen som mormor…tyvärr.. : ( .ibland blir man rädd för sig själv när man tittar sig i spegeln men när man får höra det av barn så tänker jag alltid att talesättet säger ” av ungar och fyllehundar får man höra sanningen”😉

    Du kan ju tänka dig hur jag ser ut efter att ha jobbat en natt och sen vaknar och direkt kör och hämtar barnen ! Jisses jag kan skrämma slag på vem som helst ! :)Men det är nog inte så illa som man själv vill inbilla sig ibland och vi får lägga ner mer tid på vår skönhetssömn helt enkelt. För vi är vackra för vår ålder eller hur ??😉

    Ha det gott !

  3. Jessicag Says:

    Åh gumman jag hoppas Lilla E mår bättre idag så att ni kommer iväg till dagisfototagningen!

    Tänker på dig/er och skickar en massa KRAMAR!
    //Jessica

  4. undermolnen Says:

    Men hej där, här har det hänt saker sen jag var inne sist!
    Har varit dålig på att vandra runt bland favoritbloggarna sista veckan, har väl inte helt landat efter förra veckans trauma=((

    Vad jobbigt med krupp! Det låter ju så läskigt och jag förstår att du känner dig vraktrött efter sista dagarna. Man går ju inte direkt på småbarnsmammehormoner nuförtiden. Hoppas att det snart blir bra igen och att ni får hålla er friska ett tag!

    Vilken liten skitunge, du ser verkligen inte ut som en mormor!

    Kram.

Kommentera

