Läget just nu i detta hem

Lilla E är mycket mycket bättre och hade under 38,0 imorse. Jag pratade med dagis och de tyckte det var ok att han kom dit för fototagningen så jag har lämnar honom där bara för en timme nu. Jag är glad att han inte missade det, men det syns på honom att han varit sjuk. Mörk under ögonen och små virusprickar på kinderna, fast prickarna syns knappt längre. Vi får se hur fotona blir, vi tuffade iaf till honom med lite hårgelé🙂

I och med att febern inte är 100% borta och han hostar så illa så får han vara hemma idag och troligen imorgon med. Jag har hela veckan jobbat på så gott det gått här hemma. Har en mycket snäll och förstående chef så jag har kunnat stänga av telefonen när jag vill. Mycket av mitt jobb består av att ta hand om mailförfrågningar och det kan man ju göra i sin egen takt så det funkar. Man kan säga att lilla E nu tycker det är rätt trist att vara hemma med mamma, han blir så rastlös och jag kan/vill inte leka med honom så som han vill. Förhoppningsvis kan han i alla fall gå på dagis på fredag.

Själv känner jag mig orkeslös idag men skall försöka bota det med stora mängder te nu, får se om det funkar.  Det är en av de där dagarna när man känner för att börja gråta bara någon säger bu till en…hoppas verkligen att ni har en bättre dag än jag. Här i Göteborg är det nollgradigt och strålande sol. Väldigt vackert vinterväder.

4 svar to “Läget just nu i detta hem”

  1. Carolina Says:

    Kika gärna in hos mig, har 5 pågående tävlingar med fina vinster – finns något för alla!😉

  2. Kickan Says:

    Hoppas att du piggnar till lite mer snart och även lilla E – ha det gott !

  3. jezza Says:

    Åh vad skönt att lilla E kunde vara med på dagisfotograferingen!!!

    Hoppas ni båda piggnat till så ni kan njuta av helgen!!

    Kram!
    //jessica

  4. Annika Says:

    Hur är det nu? Är han helt återställd? Skönt att han fick vara med på fotograferingen🙂

    Trevlig helg!!

Kommentera

