Fredag är en bra dag, i alla väder..

Vi har urtrist regnigt och kallt väder idag men det är fredag och det kan aldrig vara fel🙂

regn

Lilla E fick gå till dagis idag och jag hoppas att han inte tycker det är för jobbigt. Han sover inte toppbra då hostan hänger kvar fortfarande (det kan den göra länge tyvärr).  Ett litet problem är att han inte, som jag skulle gjort med den rosselhostan, kan hosta upp slemmet (ja här avhandlas trevliga saker idag..). Han har liksom inte förmågan att harkla sig ordentligt på djupet så rosslet blir bara kvar nere i lungorna. Det brukar såklart lösa upp sig ändå men det tar längre tid känns det som. Han har aldrig fått lunginflammation hitills så vi hoppas att han slipper det nu med!

Resten av familjen är friska. Än så länge…

Imorgon skall vi ge oss ut efter stora E´s simskola och handla vinterkängor till henne och termobyxor. Overall är ju inte att tänka på när man är 7 år😉 det är man aaaalldeles för stor för enligt henne. Lilla E vill ha strumpbyxor, han är en riktig frysfis och jag såg att HM har Darth Vader och Cars-strumpbyxor till killar så dem får det bli. Det är så bekvämt och praktiskt och man slipper glipan mellan strumpa och byxa/långkalsong. Vi har redan köpt POP´s ull- långkalsonger, dom är väldigt bra på riktigt kalla dagar. Jag har en liten noja för att barnen skall frysa så ibland kanske jag överdriver och byltar på dem för mycket men hellre svettas än frysa känner jag. 

En del tycker kanske att strumpbyxor är för tjejer men så länge lilla E själv inte har något emot det så får han ha det! Som ni ser finns det gansa tuffa varianter som tur är.

strumpastrumpbyxa

Igår började stora E prata om Halloween och om jag fattar rätt är det den 31/10, mao om 2 veckor. Hon skall vara häxa säger hon. Tydligen skall de klä ut sig i skolan på fredagen. Jag är verkligen inget fan av att gå runt och ”tigga” godis och skrämmas. Däremot förstår jag att det är jättekul att klä ut sig, det tycker jag med,  så det får barnen göra såklart. De kommer att få lov att ringa på enbart hos min syster, mina föräldrar samt ett fåtal grannar som vi känner väl. Jag skulle inte låta dem gå runt till okänt folk.  Tycker ni det är okej att barn går runt till okända och att okända barn ringer på hos er? Jag är alltid beredd med lite godis men här kommer det inte så ofta barn på det sättet faktiskt, vilket jag är glad för.

Såhär funderar jag på att se ut…😉bimbo

Min blogginspiration är inte så stor just nu men jag skall försöka skärpa mig, den kommer säkert tillbaks snart.

Kram på er & ha en jättetrevlig helg!

3 svar to “Fredag är en bra dag, i alla väder..”

  1. Kickan Says:

    *asgarvar* du det där med att harkla upp är han inte ensam om att inte kunna ska jag säga dig ( om vi nu ska avhandla lite ”trevliga” saker ) -jag fixar det inte ska jag säga dig ! Jag börjar klökas och ha mig om jag ska harkla ifrån tårna ! :S
    Och angåeende det där med att gå runt och tigga godis vid halloween har aldrig mina ungar gjort – dom klär ut sig och så åker vi till mormor & morfar och så har vi godis med oss istället och bjuder på. Sen har vi halloweenfest där barnen får klä ut sig samt att vi äter gott.
    Angåeende cupcakes blommorna så har jag gjort dom själv i sugarpaste.
    Have a nice weekend !😉

  2. Popprinsessan Says:

    Hoppas att ni får en trevlig lördag!

    En gång har det knackat på barn utklädda på Halloween och som tur var hade jag godis hemma. Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt att knacka på hos folk man inte känner, ok om det är grannarna liksom, men när man inte har en aning om vilka det är så känns det lite skumt. Vill man liksom ha godis av någon man inte känner? Fast jag kommer ihåg att jag försökte sälja jultidningar till folk jag inte kände när jag var liten.. Det är väl bara det att världen har förändrats och jag tycker att det känns lite obehagligt…

    Lycka till med shoppingen!

  3. undermolnen Says:

    Vi har nog varit lite ”dåliga” på att fira halloween härhemma, men kraven börjar hopa sig nu då A går i skolan. Har alltid tyckt att det är ett amerikaniserat jippo;-)
    Skulle inte heller känna mig bekväm med att mina barn skulle gå runt hos okända och ringa på efter godis av många anledningar. Att gå runt till släktingar eller vänner skulle jag kanske gå med på. I år ska jag se till att ha lite godis hemma. Det brukar inte komma barn och plinga på, men i år har det varit barn här i tre omgångar sedan i augusti så jag antar att det blir lite mer i år. Barn i detta fallet = 12-åringar med häxhatt.
    Som barn brukade vi gå påskkärringar hos okända människor, en gång kom vi till en människa som måste varit psykiskt sjuk och det var väldigt obehagligt.
    Strumpbyxor måste väl vara det ultimata plagget för både tjejer och killar under kalla dagar. Bra att inte flickorna får patent på det också!
    Precis som du klär jag hellre på lite för mycket än för lite, och brukar få det uppkört i halsen av A. Eftersom det alltid, alltid finns barn med extremt lite kläder på sig som hon hellre vill vara som.
    Happy shopping!

Kommentera

