Misstänkt lunginflammation

Igår kväll så hade lilla E plötsligt över 39 graders feber igen. Natten var jobbig med febertoppar och rosselhosta. Mitt i natten säger han  -”mamma det är så jobbigt för när jag blundar ser jag bara massa konstiga gubbar och monster”, jag insåg att det var hög tid för ny Ipren…stackars unge, han måste antingen yrat eller drömt hemska feberdrömmar. En stund senare sa han -”mamma, jag ser djur nu också” och då kunde jag faktiskt inte låta bli att skratta…och gråta omvartannat å hans vägnar. Han mådde verkligen så dåligt 😦

Imorse sa jag till M att nu har jag fått nog, och sa åt honom att åka till Acessakuten med honom direkt. Först hög feber i 3-4 dagar, sedan feberfri och så kommer febern tillbaks igen. Inget bra tecken och mycket riktigt kände sig läkaren såpass säker på att han hade lunginflammation så han skrev ut anitbiotika direkt. Han har aldrig haft lunginflammation föurt, däremot varit ungefär lika rosslig som nu, så utan att doktorn tog ett CRP så undrar jag om det verkligen är det men det spelar mindre roll. Att han behöver  hjälp att bli frisk står ju helt klart även om det känns trist att behöva ge honom starka anitbiotika för tredje gången i år här nu. Han har redan klagat på magont denna veckan och det lär inte bli bättre av detta 😦

Jag är otroligt trött nu. Släpade mig iväg med stora E till simskolan och släpade mig sedan vidare ut på stan med henna där vi åt på Mc Donald´s och köpte kängorna ni ser här nedan.

Nu skall jag laga potatisgratäng och fläskfilé men efter det tänker jag inte röra mig mer idag. Totalt soffläge gäller och jag hoppas jag klarar vara vaken till Körslaget, ett av stora E´s favoritprogram.

Ha en trevlig lördagkväll!

Lilla sjuk-E tittar på Tv

ettan 041

Stora frisk-E hade turen att det återigen var ansiktsmålning på Mc D när vi var där. Denna gången blev hon tiger istället för Hello Kitty. Visst matchar hon den höstiga busken i bakgrunden väl?

ettan 044

6 svar to “Misstänkt lunginflammation”

  1. Charmkatti Says:

    Vad fin hon är i tigermålningen!
    Körslaget har jag missat vartenda avsnitt den här gången tyvärr.
    Får ta igen det på webben kankse.

    Riktigt tråkigt för lilla E, lunginflammation är inte kul. Bara hoppas att han blir lite piggare med penicillin.

    Kram
    Katti

  2. sofiabergdén . Says:

    (om din kommentar på irins blogg)
    Det är hennes liv hon menar.. !! :/

    //sofia

  3. Kickan Says:

    Härlig ansiktsmålning lilltjejen har ! 🙂 Och stackars liten att behöva åka på pencillin igen 😦 men ibland så har nöden ingen lag och med så hög feber så var det nog bäst för liten eller hur ? Och lunginflammation och allt ..usch usch ! Han får krya på sig och du får ta hand om dig själv lite också så du orka ta hand om familjen.
    Kram på dig !

  4. jezza Says:

    Vilken mysig bild på stora E, cool målning 😀

    Hoppas lilla E mår bättre, usch o fy för lunginflammtion 😦
    Hur mår du?Det känns som du haft väldigt mycket sjukdomar omkring dig den senaste tiden, det tar på krafterna gumman.

    Stora kramar!
    //Jessica

  5. undermolnen Says:

    Jättefin bild på stora E, speciellt med busken bakom=)
    Hoppas att lilla E mår bättre snart, bra att han fick hjälp så snabbt så att han kryar på sig fort. Ryser då jag tänker på hur dålig Lilla M var i vintras i lunginflammation=(( Det går ju så snabbt då de är så små!
    Fina kängor förresten, var är det för märke?
    Hoppas att du snart är piggare och får en hyfsad nattsömn snart!
    Kram.

Kommentera

