Lägesrapport från sjukstugan (varning: trist inlägg)

Sonen är fortfarande sjuk. Dagtid är han helt frisk (ingen feber eller andra symptom på snart 2 dygn) förutom lite hosta men nattetid blir han läskigt dålig i lutfvägar och lungor. Han skulle behöva sova ståendes. Vi bullar upp honom så gott det går men han lyckas alltid glida ner så det är en hopplös kamp. Inatt var jag sekunder från att ringa ambulans då han hostade så intensivt att han fick kväljningar men inget slem kom upp, så han hostade, kväljde sig & hann inte andas däremellan. Både han och jag fick till slut nära nog panik. Tur att M höll sig ganska lugn och i stort sett tvingade lilla E att sluta hosta och hämta andan. Nästan lika illa var det även natten innan. Ni kan säkert föreställa er hur mycket jag sovit senaste veckans nätter? Mycket dåligt och oroligt är svaret och jag ber till högre makter att det vänder redan inatt här. Han har f.ö ont i magen av allt hostande och mediciner och har ätit så dåligt senaste 10 dagarna att han gått ner över ett kilo. Det är mycket för en pojk som redan innan är mager😦 När han blir frisk skall jag göda honom!!

Vi var till läkaren idag igen och hon sa att han har ensidig lunginflammation utan tvekan. Precis det han sa på Axessakuten med. Hans vänstra lunga är helt ingentäppt av segt slem som han inte alls får upp.  Det bör lösa sig självt inom ett par dagar enligt henne. Ventoline och penicillin är det enda vi skall ge honom.

Nu måste jag lägga mig. Kanske att jag följer min systers råd och hänger upp E i sin overall på en galge i hallen så får han sova där inatt om han blir dålig igen😉 Då är han iaf upprätt. Alternativt så kommer jag sitta med honom och sova i soffan inatt har jag bestämt.

Skall jag hänga mitt hjärtas pojk på en galge inatt?

galge

3 svar to “Lägesrapport från sjukstugan (varning: trist inlägg)”

  1. Malin Says:

    Oj vad jobbigt ni har det. Hoppas verkligen att det vänder snart. Inte kul alls när de har svårt att andas!
    /Malin

  2. undermolnen Says:

    Låter smart, men näää. Hjärtats pojke ska sova i sin säng med en massa kuddar=)

    Usch så jobbigt det låter, både för honom och för er som inte får sova. Hoppas att vändpunkten kommer snart, det borde verkligen göra det nu snart. Hoppas att denna natt blev bättre.
    Stor kram!

  3. alexandra Says:

    Oh jag hoppas verkligen att denna natten blir bättre för dig. Ja i värsta fall får ni sova i soffan. Du får krypa upp med kuddar oh lägga honom mot din mage.kram

Kommentera

