One for you auntie L och läskig dotter

Moster L: Din ”boyfriend” (= lilla E), hejar numera på ditt lag, det är bara det att han döpt om det; när M och han spelar FIFA -08 på Wii så säger han alltid Astrid United istället för Manchester United. Ett annat lag han gärna spelar med är Häst & Villa-laget = Aston Villa, det låter i alla fall precis som om han säger så 🙂 🙂 För övrigt höll M´s goda vän på att svimma när M sa att du har årskort till Man Untied, han är ett stort fan och det hade tydligen varit hans största dröm, han blev minst sagt imponerad..och avundsjuk.

Igår hade stora E spöktimme på sin skola så de fick komma utklädda. Det är lov nästa vecka så de tog Halloween firandet i förväg där. Hon såg rysligast ut i klassen tydligen. Skrämde bl.a slag på sitt lilla ”fadderbarn” som är 3-4 år och går på förskolan i anslutning till skolan 🙂

ettan 008

ettan 007

Idag är det kallt och otrevligt småregningt ute. Jag var iväg en sväng ensam till Frölunda Torg där de byggt ut/om lite. Såg att de skulle sälja Nintendo DS Lite, som stora E så gärna vill ha i julklapp, för 999:- men de sålde slut på bara ett par timmar igår tyvärr. Attans att jag inte såg den annonsen tidigare. I vanliga fall kostar det 1400-1800:- Jag köpte en ny väska och flera basic långärmade toppar. Saker jag verkligen behövde. Koftan på Kapp Ahl var inte fin på så den blev det inte. Julgrejerna hade kommit fram lite smått på Åhléns , Village och Hemtex och gjorde längtan efter julmys ännu större.

Plåtgran från Åhléns (som också hade de mest fantasifulla julgranskulor jag sett! Kolla på Åhléns hemsida så ser man många av dem. Den lilla rosa grisen är en av mina favoriter men mest att titta på, inte ha i granen).

gran

Det var underbart att strosa omkring SJÄLV, jag har varit med barnen 24/7 de senaste veckorna känns det som med 99% ansvar för både dem & hemmet. M har varit i Stockholm mycket och har det fruktansvärt intensivt på jobbet just nu då de håller på att slutföra sitt projekt. Det skall vara klart nästa vecka så efter det blir det inte så mycket Stockholm mer antagligen. Om han inte får ett nytt uppdrag där vill säga…gud förbjude!

Hälsomässigt så är läget så att lilla E knappt hostar alls längre och var på dagis 4 timmar igår. Han avslutar sin antibiotikakur imorgon. Stora E var såpass snorig och hostig att jag inte lät henne gå på simningen fast hon hemskt gärna ville. Vågade inte chansa. Imorgon skall hon på kalas och sedan är det höstlovsledigt hela veckan så hon har kul att se fram emot ändå!

Ikväll blir det Körslaget och massa godis. M och barnen är iväg till en av Göteborgs bästa godisaffärer just nu, 4 Gott i Annedal (förr bodde vi 30 meter därifrån, det var lite farligt…). De lär inte komma hem tomhänta.

Ha en trevlig lördagskväll ”out there”.

2 svar to “One for you auntie L och läskig dotter”

  1. Charmkatti Says:

    Va bra häxsminkningen blev!

    Årskort till Man untied vore nåt:-)

  2. Lolo Says:

    Mosters M. var i Liverpool igår och såg matchen mot Man.United, vilken vi förlorade! Jag sålde min biljett till kompis och de reste tåg RT från London och hem midnatt! Det ╨r synd att vi inte kan översätta Astrid United och Häst & Villa till engelska. Om M:s kompis vill se en match kan han maila! Jag ser inte ALLT! Sommar och 18C idag och jag har
    planterat alla vinterblommorna, men det blir väl kallt.
    Kram till er!

Kommentera

