Alingsås, vinst och hög tid för titthål

Idag åkte barnen och jag upp till deras farmor och farfar i Alingsås. Vi fikade, sedan var tanken att vi skulle till en närliggande park och leka och titta på djur allihop men då sa min svärmor att -”det där tar farfar hand om så går du och jag och shoppar istället” så där fick jag ett par oväntade trevliga och barnfria timmar med henne. De blev lite kostsamma också.  Jag hittade dessa underbara flugsvampar i keramik på Balders Hage (en affär med massa inrednings”plock” av olika slag), sedan sprang vi även på en Gallerixbutik som hade 50% på allt så jag köpte många jätetfina kort av olika slag, alltid bra att ha hemma! Alingsås är verkligen en mysig stad och jag har sagt det förr. Skall jag flytta till hus så får det bli i den staden🙂 fast det är nog inte aktuellt, vi trivs så väldigt bra där vi är.

Det är himla tur att jag redan nu har stora E´s 8 års-kort samt inbjudningskort färdigköpta redan😉 det är ju bara drygt 6 månader kvar… Här ses en del av kortskörden från Gallerixbutiken

akort

De fina keramiksvamparna från Balders Hage

asvamp

Vi fick farfars hemmagjorda köttbullar till middag. Eftersom han och lilla E spelat boll i vardagsrummet i minst en timme innan middagen så bestämde lilla E att det var Fotbullar han åt inget annat. När det sedan mörknat ute gick vi en promenad och kollade på ”Ljus i Alingsås”, jättefint! Jag misstänker att farfar S kommer att somna lika fint ikväll som lilla E gjorde efter redan 5 minuter i bilen på väg hem, han har ”jobbat” hårt med barnbarnen idag😉

Idag har jag vunnit en Veckoplaneringskalender på Kickans blogg, jag blev jätteglad för en sådan behövs mer och mer här hemma känner jag. Gäller att komma ihåg att tex torsdagar är blockflöjtsdag för stora E och att hon skall ha med läsläxan på fredagar tex. Det lär bli mer och mer man skall hålla reda på så jag tar tacksamt emot denna vinst🙂

kalender

Nu till något helt annat och väldigt otäckt. För ett par dagar sedan så ringde min granne (vägg i vägg men i andra trappuppgången) och frågade om en skum kille hade ringt på min dörr. Det hade det inte men det hade det hos henne. En man som uppträdde mycket underligt och snabbt dröp av när han såg hennes pojkvän komma ut ur vardagsrummet. Hennes pojkvän hade hört om ett lägenhetsöverfall på en ensam tjej i vår stadsdel, Johanneberg, nyligen och blev väldigt misstänksam och följde därför efter denna kille. Killen började springa och han tappade tyvärr honom men ringde polisen och berättade och gav signalement. Det har sedan visat sig att han först hade försökt tränga sig in hos en tjej två våningar upp men där stack han efter att hon motat ut honom och hennes hundar börjat skälla. Han hade först frågat om henns karl var hemma och sedan om de skulle knulla. Så jävla otäckt rent ut sagt. Idag har förmodligen samma man varit igång i en annan stadsdel och nästan lyckats våldta en kvinna i hennes hem. Läs om ni vill i GP . Jag har länge tänkt att vi borde skaffa titthål i dörren och nu är det jag som ringer fastighetskötaren imorgon redan och ber om hjälp med det. Det är egentligen rent korkat att glatt öppna dörren för precis vem som helst! Förr var jag aldrig rädd när jag var ute, varken dagtid eller nattetid,  och kände mig till 100% trygg i mitt eget hem men när sådana här typer går lösa så blir man helt klart aningens nervös, och tyvärr går det många galna och labila människor på våra gator varje dag😦 Man vill inte tänka på dem, men de finns där. Brrr..ruggigt.

Nej, nu skall jag gå och lägga mig.

Kram på er!

Ett svar to “Alingsås, vinst och hög tid för titthål”

  1. irin Says:

    en liten kram kommer här….
    KRaaam

Kommentera

