Universeum-dag

Idag bestämde jag att vi skulle rata vår tvättid som vi hade imorse till fördel för ett Universeum-besök. Stora E har varit där 2-3 gånger (bl.a på barnkalas) men lilla E var det premiär för. Då jag förväntade mig mycket folk nu såhär höstlovsveckan så såg jag till att vi var där direkt när de öppnade kl 9. Vi började med de avdelningarna där man får testa på saker som har med sport och med rymden att göra bland annat. Det visade sig smart. Barnen fick prova på att göra egen glass (med flytande kväve mm) och sedan att göra egen Slime att ta med hem. Vi slapp köa helt på de olika sakerna. Senare på dagen såg vi hur långa köerna var… Vi tog alltså de avdelningarna först, åt sedan våra medhavda smörgåsar och avslutade med djungeln och hajarna och det. Vi var där i nästan 5 timmar och kom hem rätt utmattade😉 M kom hem en stund senare och sa då att stora e och han kunde gå på ishockey om hon ville, han hade fått biljetter av en kollega till Frölunda-MoDo, så där är de nu. Stora E älskar att gå med pappa på fotboll och hockey. M har inget stort intresse för hockey egentligen men får han biljetter så går han såklart. Lilla E somnade snällt kl 19 så jag har en lugn slökväll här.

Här är delar av dagen i bilder.

Denna häst kändes väldigt naturtrogen att rida🙂 Även jag provade på det. (Man följer en bana på en skärm framför sig och den kunde trava eller galoppera).

ettan 001

ettan 010

En serie foton på en aktiv stora E, blivande cirkusprinsessa?

ettan 013

ettan 015

ettan 016

Trummorna var jättekul! (men jag tror det var där min huvudvärk kom smygande, som först nu börjat avta..)

ettan 024

ettan 025

Rymdbarn!

ettan 017

Scooter-test

ettan 028

Djungel-E

ettan 033

2 svar to “Universeum-dag”

  1. diana Says:

    Ser ut att ha kul!😀

  2. Popprinsessan Says:

    Det verkar vara kul! Får nog bli ett besök där för oss när vi kommer till Gbg någon gång!

    Hoppas att allt är bra och att ni har en mysig helg!

Kommentera

